Mail merge via button in access

Status
Niet open voor verdere reacties.

ROBBYWUYTACK

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2016
Berichten
9
Hoi,

ik heb een database waarin ik het vormingsdossier van mijn kandidaten in kan opvolgen.

Van hieruit zou ik een mail merge willen maken met de beoordelingsdocumenten die zich bevinden in word. Het liefst met een simpele druk op een knop.

Na zoeken op het web ben ik tot deze code gekomen maar ik krijg steeds een foutmelding (Compile error: User Defined-Type not defined) en weet niet waardoor kan er iemand helpen??

Private Sub NL_Click()
Dim strFilePath As String
Dim objWord As Word.Document
DoCmd.Runquery "qryContacts"
strFilePath = "N:\STX\VMG-COMDO\C&O\LOO\MASTERS\MAILINGS\NL\5. NAAM KANDIDAAT - TOT-VAN - 1° GPV-Kar - NS.docx"
Set objWord = GetObject(strFilePath, "5. NAAM KANDIDAAT - TOT-VAN - 1° GPV-Kar - NS.docx")
objWord.Application.Visible = True
objWord.MailMerge.OpenDataSource _
Name:="N:\STX\VMG-COMDO\C&O\LOO\MASTERS\LOO ADMINISTRATIE.accdb", _
LinkToSource:=True, _
Connection:="TABLE Contacts", _
SQLStatement:="SELECT * FROM [Contacts] WHERE [ID]=[IDN°]"
Set objWord = Nothing
End Sub
 
Het lijkt mij een hopeloos ingewikkelde constructie; waarom niet gewoon vanuit Word de samenvoeging gemaakt? Hoef je niks te programmeren, werkt altijd.... Ik zou het wel weten.
 
Wel het is zo dat ik ongeveer een 30verschillende beoordelingen heb in beide landstalen en het gaat hier over een 200kandidaten die niet steeds op dezelfde dagen hun beoordeling moeten krijgen. Daarom wou ik dit vanuit acces doen zodat de gegevens van dat record direct in de mail merge kunnen gezet worden.
 
Dan nog.... Samenvoegen is een proces waarbij je variabelen hebt (de gegevens) die je via vaste bronnen ( het hoofddocument en het gegevensdocument) samenvoegt naar een nieuw resultaat. In dit geval heb je een query of tabel waarin je de variabelen (de kandidaten) hebt, en een vast hoofddocument dat is gekoppeld aan deze gegevensbron. Het enige waar je dus voor moet zorgen is dat je de gegevens goed aanbiedt; je hoofddocument verandert niet, en de koppeling met het gegevensbestand ook niet. Ik zie echt het nut niet van jouw werkwijze.
Twee opties, die volgens mij allebei moeten werken:
1. gebruik een query als bron voor het gegevensbestand in je samenvoegbestand. Makkelijkste optie, de query bevat al de selectie
2. Kopieer de query met de selectie naar een tijdelijke tabel en gebruik die als bron

Stap 2 is iets meer werk, omdat je een tabel moet maken (of leegmaken en opnieuw vullen). Maar de koppeling met een tabel werkt altijd; koppelen met een query kan problemen veroorzaken.

Nog veel mooier en makkelijker is natuurlijk om de brief als rapport in Acces te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan