Gegevens backup/restore vanuit de cloud

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
468
Beste,

Onlangs is mijn Samsung S6 smartphone gesneuveld. Gelukkig zijn alle instellingen, telefoonnummers, whatsapp history, foto's en geinstalleerde apps opgeslagen in de cloud waardoor ik in ieder geval mijn gegevens niet kwijt ben.
Nu heb ik een Samsung S8 besteld, maar daar blijkt momenteel door de grote vraag een levertijd op te zitten.
For the time being dacht ik mijn oude HTC One X te gebruiken zodat ik toch telefonisch bereikbaar ben, en kan beschikken over mijn gegevens.
Deze heb ik teruggezet naar fabrieksinstellingen, waarna ik deze aan heb gemeld bij mijn Google account, en de vraag om mijn gegevens uit de cloud terug te zetten met ja beantwoord.
Nu blijkt het dat de android versie op de HTC One X dermate verouderd is dat alle gegevens teruggezet zijn, behalve de app's welke ik op mijn Samsung S6 geïnstalleerd had. Dit blijkt pas te kunnen vanaf Adroid Lollipop. (de HTC beschikt over een oudere versie en er is geen adroid update naar Lollipop voor dit toestel beschikbaar.
Loop ik nu het risico dat de oude backup in de cloud overschreven wordt door de huidige gegevens in mijn HTC, zodat ik alle app's kwijt ben, of kan ik als ik mijn Samsung S8 bij mijn Google account aanmeld toch weer beschikken over al mijn apps?

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Mvrgr. Mark
 
Zolang jij niets synchroniseert naar de cloud, blijven die gegevens toch zoals ze zijn.

Dus je moet ie HTC One nu niet meer back-uppen naar de cloud.

Ik weet niet hoe die cloud werkt die jij hebt, maar je krijgt waarschijnlijk dan toch de vraag of je iets wilt overschrijven?
Dat moet je dan niet doen.

Overigens zijn die apps toch zo weer geïnstalleerd ;)
 
Hoi Femke,

Bedankt voor je snelle reactie.
Op de Samsung toestellen is de backup\restore functie makkelijk te vinden maar op de HTC One X is dat wat lasitiger.
Ik heb in ieder geval alles wat ook maar backup heet uitgeschakeld, maar ben bang dat ik wat over het hoofd zie zodoende mijn vraag.
En ja.. de app zijn inderdaad zo weer geïnstalleerd maar ik had er zoveel handige apps op staan dat ik ze niet allemaal uit mijn hoofd weet.
Daarbij worden de apps zo terug gezet dat evenuele instellingen welke ik toegepast had, ook goed gezet worden. Bij een geheel nieuwe installatie dien ik alle instellingen in de app ook weer goed te zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan