NAS in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.520
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
femke schreef in een andere topic:
Nog even:
graag zou ik een antwoord willen op de volgende vraag:
Heb je die NAS wel in het netwerk?

Of gebruik je die NAS als externe HD en dan als back-up station?
Dat zou zonde zijn, want daar is een NAS niet voor bedoeld.

Nu heb ik een STORA en die staat onder Deze computer Netwerklocatie (3) als X, Y en Z schijf. vb (\\STORA) (X: ). Als ik Netwerk links openvouw staat daar niets. Volgens mij heeft daar wel de FritzBox Map gestaan. Staat er niet meer. Nu heb ik eigenlijk ook geen verbinding met internet nodig voor het bereiken van mijn apparaten/pc's, dus zo maar laten? Gebruik de STORA alleen voor Smart-tv.
 
Laatst bewerkt:
Als je er al bij een ander topic mee bezig bent en anderen ook, waarom dan een nieuwe openen?
 
Laatst bewerkt:
Als je er al bij een ander topic mee bezig bent en anderen ook, waarom dan een nieuwe openen?
Dat is juist niet het geval. Ik wilde niet inbreken in die andere topic en daarom stelde ik een nieuwe, mijn eigen vraag. Kern van de vraag is, zit gezien mijn gegevens uit post 1 die STORA wel of niet in een netwerk en is dit in mijn geval nodig of hoort dat wel/wenselijk en waarom en hoe moet dat dan?
 
Laatst bewerkt:
Dat is geen topic van senso.
Hij haalt een vraag aan van femke98.


Als ik het goed lees dan gebruik je de stora dus om films en dergelijke op te zetten voor je TV.
Als dat zo is dan ziet je TV deze stora toch ook niet?
Welk type heb je van deze stora, is een netgear ?
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed lees dan gebruik je de stora dus om films en dergelijke op te zetten voor je TV.
Ik sla geen films op vanaf de TV!
Vooral video's van mijn pc kopieer ik naar de (\\STORA) (Y: ) is GedeeldeBestanden en dan kan ik ze zonder pc (staat dan uit) afspelen vanaf de STORA. Daar zitten twee schijven in. Is volgens mij de netgear stora MS2000.

Waarom onder Deze computer een X, Y en Z en links onder Netwerk niets te zien? Windows 7 Ultimate.

edit:
Erg vreemd. Ben naar een lege map op de desktop gegaan en nu ontvouwt zich het netwerk wel daar staan de gedeelde schijven, de oude pc, de Fritz.nas en Users. Storaschijven staan daar niet bij. Ik zou me denk ik weer moeten aanmelden (netwerkverbinding maken)? Maar is dat in dit geval nodig/wenselijk? Wat is daar het voordeel/nadeel van?
 
Laatst bewerkt:
Dat is juist niet het geval. Ik wilde niet inbreken in die andere topic en daarom stelde ik een nieuwe, mijn eigen vraag. Kern van de vraag is, zit gezien mijn gegevens uit post 1 die STORA wel of niet in een netwerk en is dit in mijn geval nodig of hoort dat wel/wenselijk en waarom en hoe moet dat dan?

Ah, ok.
Misschien even een link er bij plaatsen als je iets uit een ander topic aanhaalt :)
 
als je de stora zonder pc gebruikt dan heb je ook geen netwerk verbinding nodig.
dan zou ik het laten zoals het is.
 
Bedankt. Dan laat ik het zo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan