zoeken en gebruiken in rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

tepke

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
Berichten
231
beste

Ik heb een rapport [klantrapport] de gegevens komen uit een query in de query heb ik bij veld [klantnr] een criteria staan (vul klantnummer in). op het moment dat ik het rapport wil opstaren krijg ik een invulscherm waar ik klantnummer invoer. vervolgens krijg ik mijn rapport met alleen die klant. werkt goed als je het klantnummer weer.

Ik wil het graag anders maken maar kom er niet uit. wat heb ik gemaakt tot nu.

in mijn hoofdmenu heb ik een button gemaakt daarmee start ik een zoekformulier
dit formulier is gemaakt op basis van het klanttabel dmv keuzelijst kan je de klantnaam zoeken en hieronder het klantnummer. hier heb ik een button gemaakt om rapport te starten.

Code:
[Private Sub Knop12_Click()
    Dim STRklantnr As String

STRklantnr = Me.KLANTNR
DoCmd.OpenReport "Query Klanten", acViewReport, "KLANTNR =" & STRklantnr

ik het criteria uit de query gehaald
het probleem is dat het systeem niet de betreffende klant uitfilterd lijkt hij geeft alle klanten blijft maar draaien kan alleen acces hard afsluiten
 
er zitten een paar fouten in je code, en een paar onhandige zaken. Wat dat laatste betreft: de variabele strKlantnr is nergens voor nodig, en is bovendien (denk ik) verkeerd gedeclareerd omdat Klantnr wel een getal zal zijn en geen tekst. En ik dacht dat je het klantnummer uit je keuzelijst haalde, niet uit je tabel? Daarnaast kun je het rapport gelijk openen vanuit de keuzelijst; waarom zou je daar nog een aparte knop voor maken?
Code:
Private Sub cboKlanten_Click()
    DoCmd.OpenReport "Query Klanten", acViewPreview, , "KLANTNR =" & Me.cboKlanten.Value
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan