SSD opstartpartitie is verandert naar dynamisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Speedlimit

Verenigingslid
Lid geworden
1 mrt 2004
Berichten
525
Hallo,
Ik heb de partitie waar de W7 besturing opstaat vergroot via schijfbeheer en nu wil deze niet meer opstarten, partitie is dynamischgeworden.
Windows geeft het advies om met de installatiedisk te herstarten en voor repair te kiezen maar dat werkt niet terwijl de bootsequence de BD-rom als eerste heeft staan.
Hoe kan ik de partitie weer terugkrijgen zodat deze weer kan starten?
Gelukkig heb ik een multiboot met een wat oudere W7 installatie van waaruit ik nu kan werken.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp :)
 
Maak eerst een image van de schijf... kun je hem weer terug zetten als het mis gaat...
https://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc755238(v=ws.11).aspx
To change a dynamic disk back to a basic disk using a command line
  1. Back up all volumes on the disk you want to convert from dynamic to basic.
  2. Open a command prompt and type diskpart.
  3. At the DISKPART prompt, type list disk. Make note of the disk number you want to convert to basic.
  4. At the DISKPART prompt, type select disk <disknumber>.
  5. At the DISKPART prompt, type detail disk <disknumber>.
  6. For each volume on the disk, at the DISKPART prompt, type select volume= <volumenumber> and then type delete volume.
  7. At the DISKPART prompt, type select disk <disknumber>. Specify the disk number of the disk that you want to convert to a basic disk.
  8. At the DISKPART prompt, type convert basic.

Val


Nog meer oplossingen:
http://www.partition-tool.com/easeus-partition-manager/convert-dynamic-disk-to-basic-disk.htm
 
Laatst bewerkt:
Ouch, das best heftig, en die partitiemanager heeft volgens mij de beste oplossing maar kost ruim €50,- om te activeren, gaan we dus maar niet doen :(
Denk dat, als het kan op een dynamische partitie, een schone w7 installatie een stuk sneller gaat.


Dank voor de hulp :)
 
Dank voor de tips/links....maar beide gratis versies kunnen niet dynamic naar basic omzetten, dan wordt het betalen :(
 
Microsoft doet het zo:
https://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc731274(v=ws.11).aspx
Als je precies doet was moet.. valt het toch mee... wel als admin doen...
Zorg dat je echt het goede schijf nummer kiest......
  1. To change a basic disk into a dynamic disk using a command line
  2. Open a command prompt and type diskpart.
  3. At the DISKPART prompt, type list disk. Make note of the disk number you want to convert to dynamic.
  4. At the DISKPART prompt, type select disk <disknumber>.
  5. At the DISKPART prompt, type convert dynamic.
 
Het is eindelijk gelukt, Windows opnieuw installeren op de dynamische schijf lukte niet.
Heb toen alles gebackupt en de 3 partities van de schijf geformatteerd, dynamisch maken lukte nog steeds niet, kreeg melding schijf is niet leeg.
Heb hierop alle 3 de volumes (partities) verwijdert in schijfbeheer zodat het eigenlijk één leeg volume werd.
Tenslotte kon de schijf via de command prompt "convert basic" , zoals beschreven op de MS site, teruggezet worden van dynamisch naar basic.

Allen bedankt voor jullie hulp (Y)
 
:thumb::thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan