Websites zijn onbereikbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

erjece

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2017
Berichten
18
Nadat één van de kleinkinderen op internet had "rondgeneusd" kan ik geen enkele website meer bereiken. Krijg steeds de melding dat site niet bereikbaar is. De internetverbinding is goed, mail ontvangen en versturen werkt ook normaal. Van de proxy- en firewall instellingen heb ik totaal geen kaas gegeten. Dit probleem doet zich alleen voor op DIE computer, want op de andere computer werkt alles normaal. Ook zit het niet in browser (denk ik) want met zowel Chrome, Edge en IE zijn de sites onbereikbaar. Heeft iemand een idee wat er gebeurd kan zijn of beter nog, hoe het op te lossen ? :(
 
Wat geeft ipconfig aan?
 
Probeer ADWcleaner eens en/of MalwareBytes. gratis te downloaden....
In de meeste gevallen zal het euvel verholpen zijn..:)

gr,

Remy
 
Websites ipconfig

PHP4U: Als ik ipconfig als administrator uitvoer (of gewoon) dan gebeurt er niets. Je ziet heel even een "flits" op het scherm en dat is het.
 
ADW/Malw.bytes

Remy bedankt, ga ik proberen. Moet eerst beide progjes downloaden op een andere computer, want de andere waarop het moet draaien gaat niet :)
 
PHP4U: Als ik ipconfig als administrator uitvoer (of gewoon) dan gebeurt er niets. Je ziet heel even een "flits" op het scherm en dat is het.
Eerst even CMD intikken om het command schermpje te openen.
Dan het ipconfig commando ingeven.
 
ipconfig

Bedankt Ed en PHP4U.

Het volgende krijg ik dan te zien:

Ethernet adapter LAN-verbinding2
Connection-specific DNS suffix
Link-local IPv6 Address ..........fe80::705a:9a5f:3dc:fbb1%6
IPv4 Address ........................192.168.1.29
Subnet Mask ........................255.255.255.0
Default Gateway ...................192.168.1.1
Tunnel adapter isatap ....{86BF698F-43ED-436F-A430-47C860253FBE}:
Media State ..................Media disconnected
Connection-specific DNS suffix:

Ik ben een 74-jarige leek op dit gebied, maar zie wel dat Media State "disconnected" is; heeft dat er iets mee te maken misschien ?
Sorry voor het lastig vallen.
 
ADW/Malw.bytes

Hallo Remy, (en de anderen)
Heb eerst Malwarebytes gedraaid, echter zonder resultaat. Daarna ADWcleaner gestart, een paar files laten verwijderen en ................
Voila, alles werkt weer normaal.
Allen ontzettend bedankt voor de hulp.
Groet, Roel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan