Private Sub UserForm_Initialize() bovenaan laten staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

hellboy01

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2006
Berichten
333
Hi,
weet iemand of en hoe je de "Private Sub UserForm_Initialize()" bovenaan kunt laten staan.
Of dat als je een nieuw sub toevoegt die eronder komt te staan.
Alvast bedankt rob
 
Subs worden op alfabetische volgorde van Object_Event ingevoegd, dat kan je voor zover ik weet niet wijzigen.
 
Ja, dat kan.
Maar als er daarna een Sub wordt gemaakt die er alfabetisch voor komt moet je dat weer doen.
Daarnaast zie ik het nut niet echt.
 
Oh maar als de subs in alfabetische volgorde staan weet ik waar ik de betreffende sub snel kan vinden. Hier kan ik wel mee werken , bedankt.
 
@edm

Ik wel.

Bovenaan zet ik de userform gebeurtenissen in de volgorde waarin ze optreden (bijv. Initialize, Activate, Queryclose).

Daarna de gebeurtenissen van controls, in de combinatie waarin ze voorkomen (bijv. per frame)

Onderaan de funkties(F_naam) /subs (M_namm) die gemeenschappelijk worden gebruikt door de gebeurtenissen van het userform.

Je wil niet weten hoeveel zoektijd je dat bespaart bij het analyseren van de code van een userform.
Het alfabet is in automatiseringstermen een zinloze ordening. Bovendien blijft de alfbetische sortering intakt in de combobox waarin je procedures kunt selecteren.
 
Ik geloof best dat dat handig is, maar automatisch gebeurt dat niet en dat was de vraag.
Het is wel een handige tip :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan