code activeren wanneer een bepaald woord niet aanwezig is

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Smidt

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Berichten
901
Beste Helpmij'ers,

Ik heb een code die prima werkt wanneer deze moet zoeken naar een (deel van een) woord binnen een bepaald bereik. Echter is mijn vraag nu het tegenovergestelde. In mijn voorbeeld moet een tekst verschijnen wanneer binnen een bereik het woord "Kostprijs*" hier in voorkomt. Nu is mijn bedoeling dat de tekst zichtbaar wordt wanneer NIET het woord "Kostprijs*" binnen dit bereik aanwezig is. Ik dacht zelf aan: 'if cell.value NOT like', maar dat werkt niet. Wat kan ik hier in veranderen dat deze wel werkt?

Code:
If Not Intersect(Target, Range("F13:F1500")) Is Nothing Then
           For Each cell In Range("F" & Target.Row)
           If cell.Value Like "Kostprijs*" Then CreateObject("WScript.Shell").Popup "Gebruik deze grootboekrekening niet voor verkopen, 10, "Even geduld a.u.b.", vbCritical
           Next
       End If

Alvast bedankt.

Robert
 
Zo?
Code:
If Not cell.Value Like "Kostprijs*" Then
 
Of zonder loop:
Code:
Set kpr = ActiveSheet.Range("F13:F1500").Find(What:="Kostprijs", LookIn:=xlValues, LookAt:=xlPart)
If kpr Is Nothing Then MsgBox "Niet gevonden"
 
Laatst bewerkt:
Dit werkt perfect, inmiddels ben ik zelf ook bezig geweest en kwam erachter dat ik de code ook kan vereenvoudigen d.m.v.:
Code:
 If Range("F" & Target.Row) Like "Opbrengst*" Then

Hoe ziet dan het tegenovergestelde er uit? Onderstaande werkt in ieder geval niet.

Code:
If Range("F" & Target.Row) Not like "Opbrengst*" Then
 
Code:
If Not Range("F" & Target.Row) like "Opbrengst*" Then
 
super bedankt voor de snelle reactie, ik moet nu even weg en zodra ik thuis kom controleer ik het direct.

Nogmaals heel erg bedankt.
 
Ik heb de code gecontroleerd en volgens mij gaat dit prima. Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken en bij te dragen aan deze oplossing...echt super :thumb:
 
Vergeet intersect, vergeet Like,

Code:
 For Each it In Range("F13:F1500")
  If instr(lcase(it),"kostprijs")=0 then .....
Nex
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan