Netgear Stora Factory Reset, lukt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

djceedee

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2011
Berichten
156
Beste forummers,

Ik heb een Netgear Stora op de kop getikt, deze staat alleen ingesteld op het Ip Adres en Account van de vorige eigenaar.

Volgends de handleiding kan ik hem resetten naar een factory reset, en hierna opnieuw instellen

Nu is het me alleen niet gelukt om dit ding te resetten, met zowel de reset button(handleiding stappen) als de reset tool op Windows.

Begin erg wanhopig te worden door dit ding, iemand ervaring ermee of tips hoe dit wel gaat?

Met vriendelijke groet

Django
 
Niet kunnen resetten van de router kan een teken zijn van defect maar desalniettemin wanneer je in het menu kunt komen door het adres in de browser, met het wachtwoord en de gebruikersnaam, dan kan er daar een instelling zijn dat het toestel mag worden gereset of dat de instellingen bij een reset behouden blijven. Als de lampjes gewoon groen gaan branden en de status dus normaal is dan is het deze instelling. Er kan ook een menu zijn waarmee je Fabrieksinstellingen selecteert, dit is anders dan resetten.
 
Niet kunnen resetten van de router kan een teken zijn van defect maar desalniettemin wanneer je in het menu kunt komen door het adres in de browser, met het wachtwoord en de gebruikersnaam, dan kan er daar een instelling zijn dat het toestel mag worden gereset of dat de instellingen bij een reset behouden blijven. Als de lampjes gewoon groen gaan branden en de status dus normaal is dan is het deze instelling. Er kan ook een menu zijn waarmee je Fabrieksinstellingen selecteert, dit is anders dan resetten.

Zover was ik dan net ook gekomen, alleen is het probleem dus dat ik de gebruiksnaam en wachtwoord van de vorige eigenaar niet heb. En hij te resetten valt naar fabriekinstellingen, en dan opnieuw je gebruiksnaam en wachtwoord in te stellen.
 
Dat is wat anders.

De oplossing hiervoor weet ik ook nog niet maar meestal zal er wel niets veranderd zijn (of zover moet je ook al zijn gekomen). Staat het niet in de handleiding wat gebruikersnaam en wachtwoord bij aanvang moeten zijn? Vaak is het Admin en een leeg veld voor wachtwoord. Bij mij moet je trouwens bij de eerste keer een wachtwoord opgeven en dit kan dan ook Admin zijn of Admin1.
 
In de handleiding staat, dat de nas gereset kan worden, als je hem dan weer heraansluit, zou je automatisch in de setup komen, zonder een login scherm te zien. Alleen is het resetten een hele goocheltruc bij dit apparaat
 
Edit: Oh, het is een NAS. Geen router.

Dus je kan wel in de menu's komen?
 
Laatst bewerkt:
Nee, je kan hem resetten door de reset knop aan de achter zijde, na 10 seconden van herstart, ingedrukt te houden tot hij gaat knipperen, vervolgends na 6 set van 7 keer knipperen, los laten. Dan zou die gereset moeten worden. Vindt alleen deze manier van een reset nogal omslachtig. En dit lukt me dus niet snapje?
 
Omdat configuratie op de harde schijven wordt opgeslagen zouden de schijven wel eens verwijderd kunnen moeten worden.

Dit gaat over een Synology:

"So long as 1 disk remains in the device it will keep all its settings.
When you remove all the drives the system boots from a mini-OS stored in a chip, with a default-config. As soon as there is disk inserted this mini-OS will download a fresh OS and install that on the disk."
 
Vul je het adres in dat je op de site ontvangt bij stap 6?

Doe je de reset zonder harde schijf er in?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan