Verdwenen bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomasje

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
Berichten
337
Ik heb twee computers in gebruik. Een waarop Windows 7 draait en een computer waarop Linux Xubuntu draait. Ik gebruik een dockinstation waarin twee schijven staan: een voor het backuppen van date van de Windows computer en een schijf voor het backuppen van data van Xubuntu. Hiervoor wordt de usb kabel naar behoefte in de Windows computer of de Linux computer gestoken. Tot mijn verbazing maakte ik twee keer mee dat op de Windows backupschijf bestanden verdwenen waren zonder dat ik dat kon verklaren. Als kan worden uitgesloten dat dit is gebeurd door een fout mijnerzijds, zoals bv. het formatteren van het verkeerde medium, wat zou hier dan gebeurd kunnen zijn? Beide schijven zijn NTFS geformatteerd.
 
Dag, is er geen andere volgorde van schijfletters opgetreden bij het aan zetten?

Controleer in ieder geval nu het bestandssysteem met een eenvoudige schijfcontrole.

USB opslagapparaten moeten zorgvuldig worden ontkoppeld met de Windows functie van op het USB pictogram in het systeemvakje klikken. Anders wordt de laatste informatie er misschien niet naartoe geschreven en is de data niet in de FAT geregistreerd. Even te kort wachten en de stekker er uit halen om te verwisselen zou best de oorzaak kunnen zijn.
 
Alfred,

Er is geen andere volgorde van schijfletters opgetreden bij het aan zetten.

Ik heb met drie verschillende schijfcontroleprogramma's de schijf nagekeken en alles was in orde.
Windows Schijfcontrole heb ik niet gedaan (niet aan gedacht) maar kan niet meer worden uitgevoerd omdat ik de verdachte schijf al naar de vuilnishoop heb gezonden (was bovendien al een jaar of zeven oud en dagelijks intensief gebruikt).

Wat het ontkoppelen van schijven betreft: vaak krijg ik dan de melding dat de schijf in gebruik is en niet kan worden ontkoppeld. Als dan niets de schijf gebruikt en die melding blijft, wacht ik altijd even en pas dan zet ik de computer uit of haal de schijf uit het dockingstation.
 
Laatst bewerkt:
De computer uit zetten, via het Start menu, is altijd goed maar "even wachten" wanneer het apparaat bezet gehouden wordt dus echt niet. Je weet gewoon niet wanneer iets compleet naar USB apparaten is geschreven.

Het bezet zijn kan mogelijk worden beperkt door andere programma's voor bijvoorbeeld backup of indexing of virus scans geen toegang te geven tot deze stations. Verkenner moet dan denk ik worden gesloten.

Bestandssysteem controle is een Windows functie die je altijd eerst moet gebruiken. Fouten hierin komen nu eenmaal voor. Ik weet niet of een schijfcontrole van een derde partij het zelfde is.

Preventief vervangen is een goed idee. De vooruitgang is ook zo snel dat er waarschijnlijk alweer snellere of stillere of meer zuinige harde schijven zijn. Groet. Alfred 2
 
https://askubuntu.com/questions/105958/dual-boot-missing-files-on-ntfs
Komt vaker voor....
Wat je moet vermijden.. is om systemen te hybernaten...
Fast boot kan ook invloed hebben schrijven ze daar. (waarom?)

Op het werk zie ik het ook wel eens... maak je een docx aan op de ene pc en die zet je op het netwerk... ga je naar een andere pc.... op het zelfde netwerk/zelfde map... dat bewuste docx bestandstaat er niet... Wrs een sync probleem?

Nog iets, lees..
https://www.quora.com/Why-cant-I-fi...-from-Linux-but-cant-find-the-file-in-Windows

Tja... en zo loop ik voor mijzelf ook altijd de opties na...
https://www.google.nl/search?client=opera&hs=zBQ&q=ntfs+linux+windows+problem+missing+files
Dus alvast een steuntje in de rug met een paar opties die je na kunt lopen of gewoon al weet...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan