Photoshop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geschuffelde

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2003
Berichten
153
Hallo - ik wil graag een logo voor mijn bedrijf maken in psd maar heb alleen een hele oude versie van photoshop (4.0).

Zijn er alternatieven voor het kopen van de laatste nieuwe photoshop?

Dank.

Johan
 
Ik denk niet dat je in de nieuwere versie van PS betere logo's maakt dan met de versie die je nu hebt. Net zo min als dat je in Word 2016 sneller typt als in Word 95. Of WordPerfect 4.2. Om maar eens wat te noemen :). Of je moet hele gekke toeters en bellen uit de kast willen halen... Je kunt overigens vele malen beter naar echte tekenprogramma's kijken als Illustrator en de tegenhangers. Want ook als je een oude ferrari hebt, kun je met de nieuwste variant nog steeds minder boodschappen vervoeren dan met een oude Renault 4. Kortom: waarom zou je hiervoor PS willen gebruiken?
 
Dank voor de tip om Illustrator te gebruiken. Ik werkte alleen met PS omdat ik alleen deze op de PC heb :)
 
Photoshop komt tegenwoordig meestal in een suite, en dan zit Illustrator daar vaak dus wel bij, vandaar de tip. (Vector) gebaseerde tekenprogramma's zijn er meer dan genoeg, en ik denk ook wel een stuk goedkoper dan de Adobe varianten. Corel Draw bijvoorbeeld is een prima alternatief, maar er zijn er vast meer. Sowieso kun je dus in PS wel vectorobjecten maken, maar het programma is daar nu eenmaal niet voor gemaakt, en het blijft dus altijd een beetje behelpen. Uiteindelijk zul je in PS altijd een pixelgeoriënteerd bestand opleveren, en dat wil je niet voor logo's; dat moet een EPS o.i.d. zijn op basis dus van een vectortekening.
 
Met The Gimp is Vector Art mogelijk. Niet alleen is het gratis en open source maar hier zijn heel veel plugins voor beschikbaar en op YouTube bijvoorbeeld zijn er over iedere bewerking wel een aantal tutorials te vinden. Het is in ieder geval iets met minstens de zelfde mogelijkheden als Photoshop. Het gratis karakter maakt dat collega's het zelfde ook thuis kunnen doen of op meerdere computers, dus dat de bekendheid ermee groter zal zijn en het is zonder moeilijke voorwaarden zoals meestal bij het moeten aanschaffen van licenties.

https://www.gimp.org/downloads

Bedenk wel, bij het downloaden van plugins en plugin packs, dat deze voor de zelfde versie van The Gimp moeten zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan