facebook hapert

Status
Niet open voor verdere reacties.

fritzthefox

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
Berichten
137
sedert ik windows 10 heb blijft mijn facebook haperen als ik mijn startpaginna wil bekijken
ik werk met firefox
Heb het al geprobeerd met google chrome maar is hetzelfde
Hopelijk kan er iemand me helpen met dit probleem?:eek::eek::eek:
 
Defineer: Haperen?

Wat gebeurt er?
 
Probeer eens om je webbrowser opnieuw in te stellen.
En als het niet werkt zou iets meer uitleg over wat er gebeurd misschien handig zijn?
 
kun je me eventueel in een stappenplan uitleggen hoe ik dat moet doen want ik ben echt een leek op computergebied
 
Kijk ook of het updaten van je videodrivers verbetering oplevert, zeker omdat het probleem niet afhankelijk is van welke webbrowser je gebruikt op dat moment en je blijkbaar pas recent bent overgestapt op W10.

Tijs.
 
Beetje vreemd dat je wel vrolijkjes Windows 10 (her-)installeert maar geen idee hebt hoe (videokaart(-chip)-)drivers te updaten? Dat belooft weinig goeds.

Eerste wat je doet is hier kijken voor algemene informatie over het installeren van drivers en het openen/gebruiken van Apparaatbeheer.
Zoals daar al enigszins gehint zijn er dan 2 routes om drivers te updaten. Even specifiek gemaakt voor videokaart-drivers:
a. Je opent Apparaatbeheer. Je opent de categorie Beeldschermadapters. Je rechtsklikt individueel op alle beeldschermadapters die je ziet staan en je kiest voor "Stuurprogramma bijwerken". Komt er evt. een vraag of het zoeken naar bijgewerkte stuurprogramma online, via Internet ("automatisch") moet gebeuren of vanaf lokaal, kies voor online/Internet/automatisch (dat is trouwens de standaardoptie). Volg of het stuurprogramma wordt bijgewerkt of niet. Wordt aangegeven dat er niets is bijgewerkt (alsof je dus al de nieuwste versie stuurprogramma hebt vlgs. Microsoft), kijk dan bij b.
b. Afhankelijk van of het een geïntegreerde videochip is op het moederbord dat je gebruikt of een video-insteekkaart kun je resp. bij de Support/Drivers sectie van de website van de fabrikant van de computer (zoals HP, Dell, Lenovo, Packard Bell etc.) proberen nieuwere drivers te vinden of bij de Support/Drivers sectie van de website van de fabrikant van de video-insteekkaart
c. Naast de 2 opties hier boven zijn er doorgaans ook generieke stuurprogramma's te downloaden bij de videokaartchip-fabrikanten, via (bijv.) auto-detectie software die ze beschikbaar stellen. Daar ga ik nu nog niet op in, omdat dat alleen in uiterste instantie gebruikt moet worden (omdat het slechts generieke stuurprogramma's zijn, niet specifieke).
Grote fabrikanten daaromtrent zijn Intel, AMD en NVidia.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
windows 10 stond al op mijn computer en als leek is deze uitleg echt latijns voor mij:eek::eek::eek:
 
Dan schakel je iemand in die computerwijs is.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan