• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doorlinken in Excel vanuit tabblad 2 op basis van eisen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroena94

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2017
Berichten
10
Beste,

Ik heb een vraag over Excel. Ik heb een weekstaat met daarop uren die zijn gemaakt door medewerkers. Zie bijlage TAB Specificatie.
De uren zijn onder te verdelen in 4 categorieën, namelijk:
1. 7:00 - 16:00 --> Normale uren
2. 16:00 - 18:00 --> Eerste 2 overuren
3. 18:00 - 24:00, 00:00 - 7:00 en uren op zaterdag --> Overige overuren + zaterdag
4. Uren op zon- en feestdagen --> Zon- en feestdagen

Deze categorieën hebben code 1 tot en met 4 gekregen en dit vult men in in kolom F (of kan dit ook met een formule?). Hierbij wordt in kolom G het betreffende project genoteerd.

Deze 4 categorieën staan in rij 4/5 van de TAB Weekstaat.
Ik wil graag alle uren die bijvoorbeeld op maandag zijn gemaakt tussen 7:00 - 16:00 op project Pietje Puk in mijn TAB Weekstaat in kolom U, in dit voorbeeld, krijgen.
Ditzelfde geldt voor uren die zijn gemaakt op dinsdag tussen 18:00 - 22:00 op project Jantje Beton. Deze uren wil ik graag in mijn TAB Weekstaat in kolom AF, in dit voorbeeld, krijgen.

Ik ben er zeker van dat dit kan, maar na vele malen proberen ben ik er nog niet uitgekomen.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Alvast heel erg bedankt!
 

Bijlagen

  • Voorbeeld weekstaat.xls
    105 KB · Weergaven: 24
Jeroena,

welkom op Helpmij.nl!

Kun je verder met de formule in de bijlage?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld weekstaat (hs).xls
    102,5 KB · Weergaven: 24
Antwoord

Beste,

Vriendelijk bedankt voor de reactie.
Hier kan ik wel iets mee, alleen heb ik nog de onderverdeling in de categorieën waar ik mee zit.
Hiervoor dient denk ik kolom F (soort uren:) in de formule te worden meegenomen?
Ik zou dan namelijk verwachten dat de 4 uur op dinsdag op project Jantje Beton in cel AA8 terecht zou komen.
Zie bijlage (gele cel).Bekijk bijlage Voorbeeld weekstaat (ja).xls

Alvast bedankt!
 
kijk eens in de bijlage
 

Bijlagen

  • Voorbeeld weekstaat (ja_hs).xls
    108,5 KB · Weergaven: 30
Antwoord 2

Super! Hier kan ik wat mee.
Bestaat er ook nog een mogelijkheid dat in kolom F (TAB Specificatie) de code van het soort uren automatisch wordt ingevuld op basis van de criteria?
Dus een 1 voor uren tussen 7:00 en 16:00 etc.
 
Bestaat er ook nog een mogelijkheid dat in kolom F (TAB Specificatie) de code van het soort uren automatisch wordt ingevuld op basis van de criteria?

Ja, daar is wel iets mogelijk, maar dan heb ik wel nog even een vraagje:
op dinsdag zijn er 4 uren, die je handmatig voorzien hebt van code 2, terwijl in je eerste post genoemd staat dat post 2 alleen van 16:00 - 18:00 uur geldt. Hoe wil je daar mee omgaan?
 
Antwoord 3

Dat is inderdaad niet juist, dit moet code 3 zijn conform de in mijn eerste post genoemde criteria.
 
op basis van je eigen criteria zou ik denken dat er een splitsing plaats zou moeten vinden....
 
Antwoord 4

Ik begrijp even niet wat u bedoeld. Code 3 betreft uren ''18:00 - 24:00, 00:00 - 7:00 en uren op zaterdag --> Overige overuren + zaterdag''.
Dinsdag is er gewerkt van 18:00 - 22:00, dus uren binnen criterium 18-24:00. Dit resulteert in code 3.

Ik ben het wel met u eens dat uren van 7:00 - 22:00 bijvoorbeeld zouden moeten worden gesplitst in 7:00 - 16:00 (code 1), 16:00 - 18:00 (code 2) en 18:00 - 22:00 (code 3).
Dit betekent dat drie regels moeten worden aangemaakt, maar dat is geen probleem. Als in kolom F maar de juiste code komt als in kolom C en D de juiste tijden zijn ingevuld.
 
Oeps, niet goed gelezen, dacht dat er stond 16:00 ipv 18:00.

zie nieuwe bijlage
 

Bijlagen

  • Voorbeeld weekstaat (ja_hs2).xls
    110 KB · Weergaven: 24
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan