waptt bestand naar mp3.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Berichten
804
Hallo,

op mijn telefoon ( een nokia windows phone, jazeker ) staan een aantal belangrijke geluidsbestanden die ik toegestuurd heb gekregen via whatsapp. Deze geluidsbestanden zijn in een WAPTT format. Geen enkele player op mij computer, waar ik de bestanden heb over gezet, kan deze afspelen ( zelfs vlc niet ).

nou zijn er veel websites die een online converter hebben, maar heb liever een stukje software waar dit bij kan.welk programma kan ik hiervoor het beste gebruiken, zonder dat er dubieuze spyware bij zit?

Alvast bedankt
 
Hmm, Wanneer de bestandsnaam er zo uit ziet: PTT-20160101-WAA0001.aac.wappt Verwijder dan het .wappt gedeelte en speel het af in Media Player of VLC of een andere speler die meerdere formaten aankan. Op de hier onder vermelde pagina staat meer informatie en daar worden ook programma's en diensten genoemd die de bestanden kunnen converteren. Zoek zelf naar reputatie, gebruik VirusTotal voor dat je deze websites bezoekt en Laat AutoRuns een lijst opstellen van alles wat er opstart wanneer de computer schoon zou moeten zijn van toegevoegde commerciële software en browser helpers. Later is het dan makkelijk te controleren of een installatieprogramma of downloader iets heeft meegebracht.

https://www.lifewire.com/aac-file-2619429
 
Hoi,

bedankt voor uw reactie. Echter met het weghalen van .waptt schiet ik weinig op, geluidsbestanden van windows phone eindigen niet met AAC maar met .opus .
 
Met WhatsApp Web kun je je bestand gewoon als ogg downloaden.
:)
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt, maar dan heb ik een dagtaak om eerst door alle archieven te scrollen :eek:.
 
.opus bestanden kan je zowel naar het scherm van VLC als dat van Firefox Browser slepen. Eén van de twee zal toch moeten werken. Als dit niet lukt, kan je dan zo een bestand laten downloaden?

Voor de rest geldt hetzelfde als eerder gesteld: er zijn converters hiervoor, die je kunt zoeken en vinden met Google, alleen jij zoekt een betrouwbare en kwalitatief goede methode zonder advertenties en browser helpers of iets dergelijks.
 
De wappt is een gecodeerd bestand van de opus, aac of welke dan ook (wat er voor de .wappt staat).
Delen van bestand (mailen naar je zelf) of downloaden zal bestand decoderen naar 'normaal' audio. Tis niet anders (veiligheid over internet) gelukkig. :confused:

Lees overigens net dat de wappt niks encrypted en inderdaad alleen een suffix (toevoeging) is.
Deze verwijderen zal dus gewoon de opus bestand (afspeelbaar in VLC) overhouden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan