lokale server

Status
Niet open voor verdere reacties.

1234bram1234

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 sep 2017
Berichten
1
Hallo,

Werkend bij een start-up wil ik een server plaatsten en gebruiken voor de volgende zaken:

- File server (gedeelde opslag bestanden)
- SQL server
- Git server
- SVN server
- Website hosten

Kan dit op 1 machine? Wat voor specificaties moet ik aan denken?
Alvast bedankt.

Groeten,
Bram
 
Een vlotte NAS kan dat allemaal
Zit er een SQL server in een NAS? Welke is dat?

@1234bram1234. Vanuit de info die je geeft is niet aan te geven wat nodig is. Welke (zware) applicatie(s) gaan er op komen. Kies je voor Linux of Windows?
 
Op mijn Synology DS214+ draait MariaDB 5 en 10 en dat is compatible met MySQL.
Daarnaast Apache HTTP server, iTunes server, Java 7, Php 5,6 en 7, Plex Mediaserver, Surveillance station ( IP-cams ) en Webstation o.a.
 
Inderdaad een mooie NAS. Zeer geschikt voor thuisgebruik en kleine bedrijfjes die het simpel willen houden met een all-in-one. In het MKB wordt gewoonlijk een server ingezet, bijvoorbeeld met een RAID5 array. Neemt niet weg dat dit een interessante optie kan zijn voor de TS, zeker als die NAS ook RAID1 mirror ondersteunt.
 
Die van mij draait momenteel RAID5 met 4 schijven van 3 Tb.
Een server in de vorm van een HP ProLiant bijv. is in het MKB zeer veel gebruikt maar dat vereist wel een systeembeheerder met kennis van zaken op het gebied van Windows Server software.
Vaak wordt dat uitbesteed op basis van remote-beheer maar in zo'n geval praat je uiteraard ook over een ander kostenplaatje.

Zo'n NAS biedt ook div. Cloud-, Backup en legio andere toepassingen en ik moet eerlijk zeggen: de suppport van Synology op het gebied van updates is uitstekend en er zit een goede en actieve community achter.
Meer info over de beschikbare oplossiingen van deze fabrikant vindt je hier.
Ook dat is iets waard en naar mening een serieuze overweging waard, vandaar mijn eerdere reactie.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt mij overtuigd, een mooi dingetje. Als ik de services die ik nodig heb niet apart zou hebben dan is het een mooie oplossing. Mijn MyBookLive wordt alleen voor backups gebruikt. Als web-, database- en emailserver heb ik een host provider (en xampp voor het bouwen van websites) en thuis heb ik geen printerserver nodig voor 4 pc's op een netwerkprinter. Maar ik hou het zeker in gedachten voor als ik een nieuwe NAS met SSD's wil kopen (RAID5 volume). Fabrikanten, laat de prijzen maar zakken!

Het bedrijfsmatig uitbesteden van automatisering in het MKB mag voor de meeste bedrijven geen probleem zijn. De zzp'ers doen hun boekhouding meestal op hun peeceetje met alle risico's die erbij horen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan