optellen en aftrekken in vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hylas

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2012
Berichten
150
Is het mogelijk om een bepaalde kolom te laten optellen of aftrekken van een andere kolom in VBA, wat is hier de code van

alvast bedankt :)
 
Code:
Range("C1") = Range("B1") - Range("A1")
 
Wat is de uitgangssitutatie, wat wil je bereiken en waarom, en wat heb je al gedaan waarover je niet tevreden bent ?
 
Hoe ziet de code er uit als ik dit op een column neer wil zetten
 
Iemand heeft iets in cel c1 neergezet, hierin wordt een datum en tijd bijgehouden wanneer hij dat doet, maar een ander wil iets bestellen en dat moet er vanaf getrokken worden en wil dit in VBA regelen zonder dat er een formule in de cel staat waar iemand dan weer in gaat zitten wijzigen
Wat is de uitgangssitutatie, wat wil je bereiken en waarom, en wat heb je al gedaan waarover je niet tevreden bent ?
 
Plaats een voorbeeld document.
 
Voorbeeld bestand

Bekijk bijlage testpallet.xlsx
In column z moet de besteller een aantal pallets invoeren, deze moeten dan afgeteld worden van de eerdere telling van de dag in column s de wijziging van de besteller heb ik dan geregeld in de kolommen er naast zodat een ieder actueel kan zien wie wat gedaan heeft.
Je zou helemaal een held zijn als je de voorwaardelijke opmaak van het aantal wat de besteller aangeeft om die van kleur te laten wijzigen zodat je ziet dat ze in bestelling staan.
Alvast bedankt

Gr Ton
 
Dus het aantal dat in kolom Z wordt ingegeven moet worden afgetrokken van het aantal dat in kolom S staat zodat kolom S het nieuwe aantal bevat?
 
In combinatie met je layout snap ik het nog niet helemaal, maar zet dit eens achter Blad1:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Count = 1 And Target.Column = 26 Then
        Application.EnableEvents = False
        If Cells(Target.Row, 19) - Target.Value > 0 Then
            Cells(Target.Row, 19) = Cells(Target.Row, 19) - Target.Value
            Target.Interior.Color = vbRed
        End If
        Application.EnableEvents = True
    End If
End Sub
 
In combinatie met je layout snap ik het nog niet helemaal, maar zet dit eens achter Blad1:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Count = 1 And Target.Column = 26 Then
        Application.EnableEvents = False
        If Cells(Target.Row, 19) - Target.Value > 0 Then
            Cells(Target.Row, 19) = Cells(Target.Row, 19) - Target.Value
            Target.Interior.Color = vbRed
        End If
        Application.EnableEvents = True
    End If
End Sub
Hij werkt nog niet, want in row 25 geeft de besteller een getal op en dat zou van de telling in row 19 af moeten en het resultaat van de som in row 26 neer moeten zetten. kortom de teller van de pallet zet in S2 de telling neer de expeditie bestelt in Y2 een aantal pallets in Z2 zou het resultaat moeten komen en dan zoals ik in de code lees moet hij een aantal cellen vbRed weergeven. ik snap het wel een beetje hoe jij het doet maar kan zelf de vinger er niet achter krijgen ;-)
 
Het enige wat de code doet is de waarde van een cel van de waarde in een andere cel in dezelfde regel aftrekken en dat doet 'ie goed. Als het niet de bedoeling is leg je niet goed uit wat je nu precies wilt.
 
ik ga morgenochtend nog even kijken, vroeg op en laat je weten of het gelukt is,
Het enige wat de code doet is de waarde van een cel van de waarde in een andere cel in dezelfde regel aftrekken en dat doet 'ie goed. Als het niet de bedoeling is leg je niet goed uit wat je nu precies wilt.
 
ik ga morgenochtend nog even kijken, vroeg op en laat je weten of het gelukt is,
Heb even gekeken, wat er moet gebeuren: de teller in het magazijn vult smorgens in S2 in een bepaald getal, de planner expeditie geeft in Y2 op dat hij bijv 2 pallets eraf gaat halen die dag, dan moet hij in vba Y2 van S2 aftrekken en in het rood neerzetten wat er gepland is voorbeeld er staan 4 pallets door de teller geteld en de expeditie wil er 2 hebben die vult dat in en dan moet er staan dat er 2 pallets in het rood staan en het getal moet goed zijn (2 )
 
Als ik het goed begrijp hoef je dan alleen in de code Target.Column = 26 te wijzigen in Target.Column = 25
 
Bekijk bijlage testpalletnr 2.xlsxBeste Edmoor, ik heb er nog even goed naar gekeken en ook met de planner overlegd, als het we het eenvoudig oplossen door iets te kunnen maken dat als de planner het getal in Y2 of Y4 invoert dan moet de selectie die groen is zie aangegeven pijlen rood moeten worden zodat je visueel kan zien wat er nog op groen staat en op rood ( gepland ) staat. Hoop dat ik het zo goed verwoord en duidelijk gemaakt heb

Gr Ton
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan