• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel-waarde kopieren volgens getal in andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Runtime error #13

hey allen,
in bijlage mijn bestand.
ik ondervind een 'runtime error' indien ik op de 'Create List' knop druk op de eerste pagina.
zelf is er aan mijn bestand niets gewijzigd uitgezonderd cel-beveiligingen.
ik wil namelijjk een reeks velden beveiligen. bepaalde cellen met formules, of linken van info met andere, mogen niet selecteerbaar zijn.
kan iemand mij uitleggen hoe mijn runtime error tot stand komt?

ik heb deze formule uit een vorige versie gekopieerd, en daar werkt die wel.

Bekijk bijlage camera oefening.xlsm
 
Als je beveiliging toepast heeft dat natuurlijk ook invloed in VBA code, dus moet je de beveiliging tijdelijk opheffen
Code:
Sub Knop1_Klikken()
With Sheets("Camera List")
 .Unprotect  'hier je paswoord
 .Range("B4:D" & Range("B" & Rows.Count).End(xlUp).Row).ClearContents
 .Protect    'hier je paswoord
End With
cobbe

End Sub
 
thanks Cobbe.
de beveiliging lijkt te werken, maar toch heb ik een runtime error.
hij voert de actie uit, maar dan komt er een error.
kan iemand mij uitleggen waar deze error vandaan komt? of wat gaat er mis?
file in bijlage.

Bekijk bijlage camera oefening v2.xlsm

is er een manier, om verschillende artikels in de gemaakte lijst op pagina 2, samen te vatten op de laatste pagina?
 
Laatst bewerkt:
Code wordt specifiek geschreven voor een bestand, indien je wijzigingen aanbrengt heeft dat natuurlijk zijn invloed.

Quantity <> Quant.
Code:
If c.Offset(, 2) <> [COLOR="#FF0000"][B]"Quant."[/B][/COLOR] Then
 
ok, hoe kan ik zo blind zijn om dat niet te zien.
sorry allen :-(
 
Met de code in #18 of #19 had je dit laatste probleem niet gehad.;)

Probeer in een bestand altijd naar zekerheden te zoeken die de code niet kunnen frustreren. In dit geval dus kolom D moet een getal bevatten en de cel links ernaast mag niet leeg zijn. Bij het zoeken van andere handmatig aan te passen waarden gaat het bij de eerste de beste aanpassing/tikfout al, jawel, fout.

Nb. Gebruik bij voorkeur geen samengevoegde cellen. Gaat nu wel goed maar geeft vaak problemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan