internet explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

gdemol

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2009
Berichten
11
Val maar met de deur in huis....... crome voor mij te ingewikkeld en gamepoint doet het slecht
mozelle gamepoint slecht
heb nu inernetexplorer er op vind ik het dichtse bij de oude XP dus vind die voor mij het simpelst (vind IK ben een vr van 77 ) maar kan ik dan de andere er uit gooien want haal nu alles door elkaar Hoop dat je een simpele oplossing heb
Bvd gdemol Gerda
 
Laatst bewerkt:
Als je Chrome en Firefox (Mozilla) niet gebruikt kan je die gewoon deïnstalleren.
 
Wat en wanneer haal je het door elkaar. Als ik één browser gebruik haal ik geen zaken door elkaar. Waarom dan andere er uit gooien? Dus je hoeft niets te doen.
 
@Senso
De vraag van TS was:
Code:
maar kan ik dan de andere er uit gooien
 
Laatst bewerkt:
@gast0660
Mijn tegenvraag is, waarom heb je last van die andere? Soms is het noodzaak dat je een andere browser moet gebruiken. Zo kan ik met Internet Explorer geen bijlagen bij Helpmij.nl uploaden en gebruik dan Firefox. Dus 'andere er uit gooien' kan nadelen hebben. Dus mijn advies is, gooi ze er niet uit.
 
Als 1 van de andere zich als standaard heeft ingesteld kan ik me voorstellen dat TS daar last van heeft als hij niet weet hoe dat te wijzigen en is verwijderen de eenvoudigste manier.

Dit bestand is via IE geupload:
Bekijk bijlage UploadIE.xlsx

Wat gebeurt er bij jou als je dat doet?
 
Hetzelfde bestand met IE in bijlage beheer gaat ook goed.
 

Bijlagen

  • UploadIE.xlsx
    7,6 KB · Weergaven: 43
Heel fijn dat jully met mij mee denken maar met het bovenstaande bestand (UploadIE xlsz ) kan ik helemaal niks met al die vakjes .Ik krijg ook geen update.s van IE oude mensen zoals ik kunnen beter mens erger je niet gaan spelen dus het is 1puinhoop hier.
 
Je hoeft ook niks met dat document. Die is alleen maar om aan te tonen dat het uploaden bij Helpmij via Internet Explorer geen probleem is.
 
Dat hadden Edmoor en Bron niet moeten doen. En 'oude mensen' komt wat zielig over. Begrijp niet dat je browsers door elkaar kunt halen, want je gebruikt er maar één tegelijk. Maar als jij die andere eraf wilt gooien ga je gang. Misschien is het verstandig dat je iemand in je directe omgeving vraagt er even naar te kijken wat exact het probleem is. Een puinhoop schiet natuurlijk niet op. Op een forum kun je moeilijk inschatten wat iemand wel en niet kan op de pc. Vanaf hier is alles gemakkelijk te vertellen maar jij moet het uitvoeren.
 
Als er in ieder geval een begonnen wordt met fatsoenlijk Nederlands.
Hoofdletters en interpunctie a.u.b.
Met alle respect hoor, maar je eigen teksten eens nalezen zou geen kwaad kunnen.

@Edmoor en @Bron, hou het ontopic a.u.b. deze informatie in dit topic toevoegen voegt niets nuttigs toe. Het belang van verschillende browsers is voor ons wel duidelijk maar sluit niet aan op de vraag van de Topicstarter.

Om terug te komen op de vraag van GdeMol.
Als je Internet Explorer als standaard wilt gebruiken dan zul je dat in moeten stellen in de instellingen.

Linksonder het startmenu van Windows openen. Links in het startmenu zie je een tandwieltje daar klik je op.
In het venster van Windows instellingen wat je vervolgens ziet ziet je een onderdeel "Apps". Klik daar op
Vervolgens zie je in het volgende venster links een overzicht met daarin ook een optie "Standaard Apps", klik op "Standaard Apps"
Daar kun je kiezen onder het kopje Webbrowser om een andere standaard browser te kiezen. Kies daar voor Internet Explorer.

Het verwijderen van alle overige browsers zal echter ook leiden tot het automatisch instellen van Internet Explorer als standaard.
Dus of zelf instellen, of inderdaad alle andere browsers verwijderen.
 
@Dograver:
Totaal ontopic wat mij betreft. Hij wil Firefox en/of Chrome niet gebruiken maar voelt zich gedwongen omdat IE niks zou kunnen uploaden bij Helpmij en het was dus om aan te tonen dat dat wel werkt.

Dat het wel of niet relevant is wat ik plaats kan ik zelf wel bepalen.
 
@Edmoor
gdemol stelt een vraag. Ze wil browsers er af gooien.
Post 6
@gast0660
Mijn tegenvraag is, waarom heb je last van die andere? Soms is het noodzaak dat je een andere browser moet gebruiken. Zo kan ik met Internet Explorer geen bijlagen bij Helpmij.nl uploaden en gebruik dan Firefox. Dus 'andere er uit gooien' kan nadelen hebben. Dus mijn advies is, gooi ze er niet uit.
Ik geef een voorbeeld, niets meer dan dat om duidelijk te maken dat meerdere browsers in sommige gevallen van problemen wel handig kunnen zijn. Ik kan dus niet uploaden in IE (bijlage symbool in geavanceerd) is louter een voorbeeld. Ik vraag niets.

Ik heb door jouw tekst in post 13 de indruk dat er sprake is van een misverstand.
Immers dit is niet mijn topic om mijn probleem op te lossen dan moet ik een nieuwe topic openen met dat betreffende probleem.
 
Tja, dat xls bestand. Het was een reactie op senso "Zo kan ik met Internet Explorer geen bijlagen bij Helpmij.nl uploaden en gebruik dan Firefox.". Het heeft inderdaad niets met dit topic te maken maar wel met deze rubriek Internet Explorer, die door de TS wordt gebruikt.
Het vervelende is nu dat veel berichtjes over randzaken gaan, ppfffff.

@gdemol
Kan je na alle info uit de berichtjes de vraag iets concreter stellen of wordt het iemand (of een pc shop) die gaat kijken wat er loos is?
 
Laatst bewerkt:
Dograver,heb jou raad opgevolgd dat kon wel (door jou goede uitleg)dan staat het onderin wil het dan openen krijg dan een zwart scherm.
Krijg van Reimar Repair het bericht "lexplore.exe is recentelijk gecrash .Als je me beu bent mag je het wel afbreken want ik ben wel moeilijk bezig denk
 
Dograver,heb jou raad opgevolgd dat kon wel (door jou goede uitleg)dan staat het onderin wil het dan openen krijg dan een zwart scherm.
Krijg van Reimar Repair het bericht "lexplore.exe is recentelijk gecrash .Als je me beu bent mag je het wel afbreken want ik ben wel moeilijk bezig denk

Als je doelt op het programma Reimage repair wat dan een melding voorschotelt dan adviseer ik dringend om iemand je PC op te laten schonen of zelfs in herinstallatie te laten uitvoeren.
Om het niet te ingewikkeld te maken, dit programma doet helemaal niets goed voor je. Dit is zogenaamde rogueware.
Klopt het dat je http://www.imgdumper.nl/uploads8/55d2da97ef092/55d2da97e0631-Reimage-1.png dit te zien krijgt?

Als ik de situatie een beetje inschat is de kennis voor wat betreft PC's/Windows niet voldoende om hier via een topic allerhande handelingen uit te laten voeren.
Dat is niet lelijk bedoelt maar gewoon reëel.

Mijn conclusie is dat er sowieso 1 programma op actief is wat er niet op hoort.
Onduidelijk of er eventueel na het verwijderen van Reimage repair nog meer troep boven komt drijven.
Mijn professionele advies zou zijn om de PC een volledig herstel door een "expert" te laten doen Of eventueel een herinstallatie.
 
Laatst bewerkt:
RE: Mijn professionele advies zou zijn om de PC een volledig herstel door een "expert" te laten doen Of eventueel een herinstallatie.
Daar sluit ik mij bij aan. Zeer belangrijk hierbij is dat je (of de expert) vooraf jouw persoonlijke bestanden, email, programma serienummers, enzovoort veiligstelt, bijvoorbeeld door deze te kopiëren naar een USB geheugenstick of een USB harddisk. Deze kunnen dan na de herinstallatie worden teruggezet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan