fullt text search werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

fsasfsas

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Berichten
429
Dag

ik hoop dat iemand mij wil helpen.
Ik hoop dat het ergens een ' of " is maar ik kom er niet uit. ik probeer een full text search te doen op een database. De table is van het type MyISAM, er zit een fulltext index op de kolom die ik wil doorzoeken.

In de bijlage staat een knipsel van de structuur van dat stukje database met ook daaronder de regel inhoud.

ik heb nu in een php file het volgende staan:
Code:
$qry = "SELECT id FROM content WHERE slg_top LIKE '%log%' ";
$qry = "SELECT id FROM content WHERE MATCH(slg_top) AGAINST ('log') ";
  
$result = mysqli_query($conn, $qry);
   
if (!$result) { 
   echo 'query not succesfull';
   exit(); 
}
er is een connectie. De eerste regel voor $qry werkt wel maar bij de tweede regel krijg ik steevast de echo 'query not succesfull'.
Ik ben al de hele dag aan het zoeken. ik hoop dat het een stomme tikfout is maar ik kom er niet achter.

groetjes, Anjo
 

Bijlagen

  • Doc3.docx
    48,5 KB · Weergaven: 31
hebt u de volgend lijn niet
FULLTEXT (title,body)

Jawel, op beide velden die ik wil doorzoeken heb ik de index zitten. Te herkennen aan het "sleuteltje" in de bijgesloten afbeelding. Bij het aanmaken van de tabel heb ik dat statement gebruikt (maar dan niet met title en body maar met de kolomnamen die ik wil gebruiken)

groetjes, Anjo
 
Zie deze link dat geldt:
Some words are ignored in full-text searches:

Any word that is too short is ignored. The default minimum length of words that are found by full-text searches is four characters.

Words in the stopword list are ignored. A stopword is a word such as “the” or “some” that is so common that it is considered to have zero semantic value. There is a built-in stopword list, but it can be overwritten by a user-defined list.

Vetgedrukt wat hier relevant lijkt: Het woord 'log' is maar 3 karakters...
Deze beperking kan vlgs. dezelfde link evt. worden aangepast via instructies in deze link

Aantekening: Het is mij niet duidelijk of dit een beperking is van de uitvoer van de query en/of dat het bij het specificeren van de query het (al) niet is toegestaan om een matchstring van minder dan 4 karakters op te geven. In ieder geval geldt, met de standaard instellingen, dat er nooit uitvoer komt, zelfs al zou de query zelf wel geaccepteerd/verwerkt worden.

Overigens zou het ook kunnen zijn dat 'log' op de ingebouwde stopwoordenlijst staat.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
? Ineens staat de vraag op status Opgelost?

Graag even terugmelden wat de oplossing is geweest: Het is wel zo prettig even uit de pen van de vragensteller te vernemen wat specifiek is gedaan om het probleem op te lossen.

Tijs.
 
Dag Tijs

de te korte zoekterm was het probleem.

Ik had een post gemaakt met melding daarvan maar die heb ik blijkbaar niet opgeslagen. na het posten heb ik de status aangepast zonder te kijken of die post er wel stond.
excuus voor de verwarring, met dank,

groetjes, Anjo
 
Tot je dienst, fijn dat het opgelost is en bedankt voor je terugmelding. :thumb:

Tijs.
 
nogmaals sorry

ik had een terugkoppeling ingetikt maar blijkbaar niet verzonden. ik kan me voorstellen hoe irritant het is om geen terugkoppeling te krijgen.

groetjes, Anjo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan