een ander programma monitoren op "save" of "safe as" opdrachten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArieJansen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jun 2016
Berichten
2
Hoi,

Ik zoek een manier om opdrachten van mijn cad-software, opdrachten als "opslaan" of "opslaan als" te signaleren. Ik heb het bestandsnaam nodig die gebruikt wordt. Aangezien deze bestanden op de server opgeslagen worden is het niet te doen om dit met een filesystemwatcher te doen.

Kan iemand mij op weg helpen ???
 
Waarom is het volgens jou niet te doen als bestanden op de server staan? Dat maakt het namelijk juist gemakkelijker.

Het wordt lastig om zomaar in te grijpen in een programma. Bijkomend probleem is dat een dergelijke oplossing vaak leunt op specifieke methoden in bepaalde software. Het kan dus zomaar zijn dat na een update van Window of de software zelf, het tooltje niet meer werkt.
 
Het volgende is het geval : Onze cad bestanden staan op de server. Er werken in mijn bedrijf 20 personen op de server, die allen bestanden vernieuwen. Tevens zitten er aan ieder bestand andere bestanden gekoppeld, CAM bestanden, die nodig zijn op op computergestuurde machines de modellen uit de cad bestanden produceren. Ieder CAD bestand is ook gekoppeld aan een project nummer..... Beetje technisch, sorry.
Wat ik wil ..... is als er een CAM bestand veranderd, deze inlezen om daar gegevens uit te halen. samen met het Cad bestand deze gegevens koppelen aan het project..... Ik hoop dat je het begrijpt..
Ik hoopte dat het commando "safe" een Windows ding is, die gemonitord kan worden.....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan