Muis aansluiten op ipad?

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
2.273
Ik wil een muis aansluiten op mijn iPad Air2.

Ja, dat klinkt als een domme vraag, maar.... er is een logische verklaring voor: ik maak namelijk regelmatig verbinding met een citrix-netwerk waarna ik in een Windows omgeving terecht kom. De combinatie iPad/Windows is bepaald niet de meest ideale, en vooral het navigeren van de cursor is een hele uitdaging.

Ik weet dat een gewone RF muis op 2.4Ghz niet gaat werken, bovendien heeft de iPad geen USB poort om de ontvanger in te pluggen. Sommige mensen beweren dat dit op te lossen zou zijn met een camera-kit omdat daar dan wel een USB aansluiting op zit, maar de iPad levert eenvoudig niet genoeg vermogen op die poort om die ontvanger in leven te houden.

Kan ik bijvoorbeeld een bluetooth muis of desnoods een Apple Magic Mouse aansluiten op mijn iPad? (zonder Jailbreak, want de iPad is in eigendom van mijn werkgever en die zal dat niet waarderen...)
 
Volgens deze video wel, en zonder jailbreak...
Heb je de video wel bekeken: het eerste dat hij zegt is dat je "Cydia" moet openen. Kortom: hij demonstreert het op een iPad met jailbreak. Volgens mij kan het niet, al heb ik wel een demo gezien met een iPad die via een Citrix omgeving op de iPad werkte, en dan doet de muis het wel weer.
 
Geen idee wat "Cydia" is, ik ben geen Apple gebruiker...de video wel gekeken uiteraard mar ik ging er van uit dat het een standaard Apple-app was.
 
Geen idee wat "Cydia" is, ik ben geen Apple gebruiker...de video wel gekeken uiteraard mar ik ging er van uit dat het een standaard Apple-app was.
Cydia is het "vervangende" besturingssysteem dat de jailbreak over IOS neerlegt; je kunt het dus niet downloaden in de Apple store. Ik heb op mijn telefoon wel eens een jailbreak gedaan, met Cydia erop dus, maar ben er toch weer mee gestopt. Ik vond het niet zo bar veel toevoegen en de stabiliteit van de telefoon werd er ook niet veel beter van. Bovendien lopen de jailbreaks een stuk achter op de IOS versies, en weet Apple het IOS ook steeds beter te beschermen tegen een jailbreak. Het kost de ontwikkelaars dus steeds meer tijd om een jailbreak te maken voor een IOS versie. Het gevolg is dus dat je, als je nu een jailbreak wilt doen op je telefoon of iPad, je de IOS een paar versies lang niet moet updaten omdat er nog geen jailbreak beschikbaar is.

Overigens moet je, als je geen verstand van Apple en jailbreaken hebt, dit soort dingen natuurlijk nooit verkondigen:
Volgens deze video wel, en zonder jailbreak...
Voor hetzelfde geld gelooft TS dit namelijk ook nog. Achteraf zeggen dat je geen verstand van Apple hebt, maakt zo'n opmerking m.i. niet goed.
 
Voor hetzelfde geld gelooft TS dit namelijk ook nog

nou, zó naïef is TS nou ook weer niet, en ik heb zelf ook al een beetje onderzoek gedaan waaruit al snel bleek dat het eigenlijk niet kan, maar er zijn vaak achterdeurtjes (hoewel die bij Apple vaak stevig op slot zitten), maar wellicht was er een handige derde die een stukje had geknutseld. Je weet het maar niet...

Apple heeft zelf verklaard dat zij een duidelijk onderscheid willen blijven behouden tussen tablets en laptops, dus de kans dat er op korte termijn een hybride variant komt, danwel officiële softwarematige oplossingen om dat toch voor elkaar te krijgen, zijn klein.

Jammer...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan