• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabblad kopiëren naar ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansluca

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jul 2015
Berichten
4
Hallo,

Ik heb een werkblad (excel 2007) met in Blad1 een tabel die dagelijks gevoed wordt door een invoer via een userform.

Ik wil van deze tabel de laatste rij dagelijks kopiëren naar Blad2, zonder tabelopmaak, maar met een opmaak die me een mooie printout geven.

Blad1, kolom1 heeft aansluitende datums van enkel werkdagen en feestdagen die op een werkdag vallen.

Blad2 heeft na elke datum die een vrijdag is twee blanco rijen.

Hoe verwijs ik vanuit Blad2 naar de cellen in Blad1? En vooral : welke formule zet ik in Blad2 in de nog lege cellen, zonder #NB, #Waarde enz...



Met dank
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsx
    11,9 KB · Weergaven: 27
Dat kan je toch direct via het formulier(userform) afhandelen bij invoer van die gegevens.
 
Tabblad kopiëren

Dag Cobbe,

Bedankt voor je reactie.

Je hebt gelijk, maar ik was in vba zodanig aan het knoeien om de juiste code te schrijven hiervoor. Dus dacht ik het eens te proberen in Excel, maar ik kom er niet uit.

In vba heb ik een probleem. Als de invoer dagelijks groeit, en ik gebruik for...next, of loop , of iets dergelijks, dan
gaat de code dagelijks al de vorige data weer opnieuw in de tabel aanmaken, terwijl er maar één nieuwe dag aan toegevoegd is.

Ik wil dat Tabblad2 jaar in, jaar uit , zien groeien. Dus na 2 jaar heb ik al +/- 300 werkdagen x 2 = 600 , dus een teller van +/- 600, waar de for ..next op aangesproken wordt. Is dit gebruikelijk?

Groeten

Hans
 
't Is niet de grootte van de teller wat de snelheid beïnvloedt maar de bewerking die telkens uitgevoerd moet worden.
Maar waarom moeten die gegevens naar een 2de tab geschreven worden als je ze gewoon in één tabel kan invoeren,
daarna kan je dit gebruiken in een draaitabel om te analyseren.
 
Misschien is dit wat je in gedachten hebt:
 

Bijlagen

  • hansluca.xlsx
    12,8 KB · Weergaven: 36
Tabblad kopiëren

Cobbe, in elk geval bedankt voor je hulp,

Timshell, jij bracht precies aan waarnaar ik op zoek was...geniaal
Thanks a lot
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan