Outlook is ineens tweetalig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan zelf die update wel verwijderen maar dan moet ik degene telefonisch begeleiden maar ik dacht eigenlijk dat deze fout van Microsoft in de volgende update ronde weer zal worden hersteld door hen. Het is per slot van rekening toch hun fout. Als we dan even moeten wachten hierop dan is dat zo.
 
Laat hem dan eerst naar MS bellen .... had ie toch allang kunnen doen ipv deze omweg... Mss kunnen ze hem aan het handje meenemen.....
 
Vlgs. deze link (reactie van gsm op 15 sep. 2017 om 11:36) is het terugzetten van een vorige versie van
C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\1043\OUTLLIBR.DLL
een oplossing voor diegenen waar het deïnstalleren van de update niet bij hielp.

Wat me wel verbaast is dat, volgens die zelfde link, het dan zou moeten gaan om Enterprise versies van Outlook/Office 2007(!) Stel dat dat correct is, dan ruikt het er sterk naar dat de probleemhebbers een gejatte versie van Office gebruiken, daar (doorgaans) alleen (eerlijke) zakelijke gebruikers zo'n Enterprise versie (kunnen) hebben. Van zakelijke gebruikers zou ik zeker verwacht hebben dat die (minstens) naar versie 2010, 2013 of 2016/Office365 zouden hebben geupgradet, gegeven dat MS de support voor Office 2007 gestopt heeft (of dat zeer binnenkort gaat doen), vandaar... :rolleyes:

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@dnties Het ligt volgens mij iets anders. Toevallig had de persoon die zich gsm noemt een Enterprise versie van Office 2007, maar ook gebruikers van andere versies van Office 2007 zijn getroffen.
Ten tweede is het niet zo dat privé personen die gebruik maken van de Enterprise versie, hun versie allemaal gejat zouden hebben. Uh ja, ik voelde me door jou aangesproken...;)
Ik heb destijds via mijn werkgever (via HUP = Home Use Program van Microsoft) de Enterprise versie aangeschaft voor het luttele bedrag van € 12,95. Dat is geheel legaal. De Enterprise versie was toen overigens ook de enige versie die wij, werknemers bij dat bedrijf, op die manier konden aanschaffen.
Je hebt zeker gelijk dat de ondersteuning voor Office 2007 binnenkort stopt. Die zal stoppen op 10 oktober 2007.

Zal ik Office 2007 na die datum nog blijven gebruiken? Weet ik nog niet. Ik heb meer computers. Office 2007 staat op een bijna 10 jaar oude computer waarop ik o.a. programma's test.
Op mijn nieuwste en meest gebruikte computer staat MS Office Professional Plus 2010. Ook aangeschaft via HUP voor circa € 12,95. Daar kan ik nog mee vooruit tot 13 oktober 2020.
 
Je geeft het zelf al aan: Via de werkgever. En ik houd expres een klein slagje om de arm via het woord doorgaans in mijn vorige posting. ;) En natuurlijk blijft dan dat via diezelfde werkgever (liefst) het ook mogelijk had moeten zijn om nieuwe(re) versies aan te schaffen of te laten licenseren die niet binnenkort verlopen.

Ook geldt voor HUP (bron: link, onder "Wie komt er in aanmerking voor het Home Use Program?"):
Het Home Use Program is een Software Assurance-voordeel dat bedoeld is voor Microsoft Volume Licensing-klanten met een actieve Software Assurance-dekking op hun Office-toepassingen. Werknemers die de gedekte licenties op het werk gebruiken, komen in aanmerking voor de aanschaf van deze Office-toepassingen voor gebruik op een thuis-pc gedurende hun dienstverband. Deze tijdelijke licentie verloopt tegelijk met de Software Assurance-dekking van de werkgever of op het moment dat het dienstverband van de gedekte klant wordt beëindigd.

dus je mag formeel alleen HUP producten (blijven) gebruiken voor zolang je in dienst blijft bij de werkgever waar je de HUP licentie van gekregen hebt en het moet eindigen zodra diezelfde werkgever stopt met Software Assurance van zijn Office (volume licentie). Vandaar ook het verhaal over dat het vanuit de werkgever normaal zou moeten zijn om HUP gebruikers te voorzien van ondersteunde versies, gegeven dat de werkgever via Software Assurance die nieuwere versies ook (legaal) mag gebruiken.

Kernwoord is "multi language" qua versie Office. Dat ook andere versies ermee geraakt zijn kan ik me alleen voorstellen voor Educational versies van Office, want (zover ik weet) staan alleen díe 'gelijk aan' Enterprise versies.
Ik zou graag van jou (voor de volledigheid) vernemen welke versies Office 2007 er evt. nog verder mee geraakt zijn dan Enterprise/HUP of Educational versies.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Tijs, je verhaal over HUP klopt helemaal. Ik ben al een paar jaar met pensioen en ben nu dus zwaar in overtreding omdat ik MS Office 2007 en MS Office 2010 niet onmiddellijk na beëindiging van mijn dienstverband van mijn computers heb verwijderd. :eek:

Volgens mij zijn alle versies van MS Office 2007 (die Outlook bevatten) getroffen. Dus niet alleen de Enterprise versie.
Zie bijvoorbeeld deze melding van Microsoft: https://support.office.com/nl-nl/ar...849-b311-3a62d6cc9342?ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL
Men heeft het daar over Outlook 2007 in het algemeen, dus niet over Outlook 2007 als onderdeel van de Enterprise versie van MS Office 2007.
Door update KB4011086 werd onder andere het bestand OUTLLIBR.DLL vervangen.


Het originele OUTLLIBR.DLL bestand was Nederlandstalig:

59bd5d0386380-2017-09-16_18_42_33-Eigenschappen_van_OUTLLIBR.DLL.png


Het nieuwe OUTLLIBR.DLL bestand is Zweeds, wat duidelijk te zien is in onderstaande afbeelding:

59bd5d33457de-2017-09-16_18_41_50-Eigenschappen_van_OUTLLIBR1.DLL.png


Ik ken niet de volledige inhoud van update KB4011086. In ieder geval werd daardoor het bestand OUTLLIBR.DLL vervangen door een andere, Zweedse versie. Maar mogelijk werden door die update ook andere wijzigingen aangebracht in Outlook 2007. Daarom heb ik die update wel geïnstalleerd, maar daarna de taal weer teruggezet naar Nederlands. Ik had namelijk van tevoren een kopie opgeslagen van de Nederlandse versie van OUTLLIBR.DLL
 
Niet dat manamana er iets aan kan doen, maar een behoorlijk onduidelijk artikel: Onduidelijk is of het installeren van de update die hoort bij KB4011110 genoeg is of dat het verplicht is om update KB4011086 eerst te verwijderen. Mij lijkt de juiste volgorde eerst KB4011086 deïnstalleren en daarna KB4011110 installeren, maar zeker ben ik daar niet van.

Overigens is het mogelijk (IMHO: ook makkelijker/gerichter) om update te downloaden bij de Windows Update Catalog server:
https://catalog.update.microsoft.com/v7/site/Search.aspx?q=KB4011110
klikken knop Toevoegen -> klikken link Mandje weergeven -> klikken link Downloaden
Na downloaden de map openen waar opgeslagen, waar dan een submap Security Update for Microsoft Office Outlook 2007 (KB4011110) onder moet staan. Open die map. Het daar aanwezige .cab bestand uitpakken met (bijv.) 7-zip of Winzip of Winrar en dan outlook-x-none.msp dubbelklikken.
Heeft verder het voordeel dat ook Windows XP gebruikers die update kunnen downloaden en installeren (zelf getest zojuist), waar ik met checken op Automatische updates bepaald niet zeker van ben gegeven de supportstatus van Windows XP.

Uiteraard lijkt het me dat Outlook volledig moet zijn afgesloten voor welke installatie/deïnstallatie van genoemde update(s) dan ook.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoe kom ik hier:

Ga naar Start, voert u Geïnstalleerde Updates weergeven in het vak Windows zoeken en druk vervolgens op Enter.

Start snap ik is links onderin windows 10 het windows icon.
Maar als ik daar op klik zie ik geen geinstalleerde updates staan

mvg dag
 
Het staat er duidelijk, maar ik zal het even nog verder duidelijk maken:
Klik op de Start knop en begin (blind) in te typen (als zoekopdracht aan Windows): geïnstalleerde updates
Vanzelf komt "Geïnstalleerde updates weergeven" uit het Configuratiescherm als eerste vondst naar voren. Klik die.

Alternatieve manier om er te komen is "Programma's en onderdelen" te starten via [Windows-toets]+R toetscombinatie -> appwiz.cpl
waar je dan klikt (in de linkermarge) op "Geïnstalleerde updates weergeven"

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Taal blijft bij in het zweeds.,.....grrr
Eerst deze update geinstalleerd KB4011110
En daarna KB4011086 verwijderd.

wat doe ik fout?

mvg dag
 
Uit posting #28:
Mij lijkt de juiste volgorde eerst KB4011086 deïnstalleren en daarna KB4011110 installeren, maar zeker ben ik daar niet van.
Jij doet het (geen idee waarom) precies andersom!

Mogelijk heb je er wat aan: Ik heb OUTLLIBR.zip bijgevoegd met mijn NL-versie van OUTLLIBR.dll erin. Die (uitgepakte) OUTLLIBR.dll zou je (na hernoemen van die 'zweedse' van jou) kunnen neerzetten in de
C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\1043
map.

Tijs.
 

Bijlagen

  • OUTLLIBR.zip
    1,4 MB · Weergaven: 76
Laatst bewerkt:
Heb je uit gepakte OUTLLIBR bestand geplaatst in C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\1043
Kreeg de melding om oude bestand te verwijderen.
Heb ja geklikt.
Maar nog steeds zweedse taal.

mvg dag
 
a. Had je Outlook wel helemaal afgesloten, vervangactie gedaan en daarna Outlook (weer) gestart?
b. Kijk na welke versie Outllibr.dll nu heeft in die map. Zie posting #26, de bovenste schermafdruk hoe het er bij jou (nu) uit moet zien.
c. Check of de taalinstelling nu wel op NL staat. Start Outlook en kies Extra -> Opties -> tabblad E-mailindeling -> knop Editoropties... -> knop Taalinstellingen
[Gaat vooral over de Primaire bewerkingstaal.]

Overigens had ik het over het (eerst) hernoemen van het origineel, niet het overschrijven ervan. Begint er (tot mijn ergenis) op te lijken dat je geen enkele instructie tot de letter opvolgt als het over je computer gaat (gegeven wat je tot nu toe gemeld hebt).

Tijs.
 
A: outlook was helemaal uit geschakeld
B: Heb het bovenste scherm......Dus taal: Nederlands
C: Daar staat ook alles op Nederlands.


Had kopie gemaakt van oude OUTLIBR.DLL voor ik het overschreef.Deze terug gezet en hernoemd.En toen de jouwe geplaatst.
Dat heeft niet geholpen.

Ik wil outlook in het nederlands zetten omdat als office 2007 verwijder in sofware verwijderen en office 2010 installeer.Deze ook half Zweeds is dan.
Als ik nu de office 2007 verwijderd?En de map office in programfiles ook.
Zou ik dan wel gewoon office 2010 schoon kunnen installeren?


mvg dag
 
Herstart Windows nog eens volledig. Kijk of de wijzigingen dan wel doorkomen.

Tijs.
 
Al meerdere keren herstart.
Taal blijft zweeds.

mvg dag
 
Dan heb ik geen idee. Mogelijk eens met CCleaner ALLEEN de "Verouderde prefetch bestanden" verwijderen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Tijs

Heb je wel een idee hoe ik office 2007 compleet kan verwijderen?
Zo dat er niks achter blijft op de computer?

mvg dag
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan