Outlook is ineens tweetalig

Status
Niet open voor verdere reacties.

srpchulp

Verenigingslid
Lid geworden
16 jun 2009
Berichten
4.522
Vanochtend startte ik Outlook en toen bleek dat sommige tabjes en settings ineens in het Zweeds waren en sommige gewoon in het Nederlands gebleven waren.

Dat bleek veroorzaakt te zijn door update KB4011086

Na verwijdering van deze update was alles in Outloook weer in het Nederlands.

Natuurlijk ook de betreffende update uitgezet zodat deze niet weer geinstalleerd wordt.
Gelukkig heb ik nog Windows 7 waarbij je bepaalde updates van MS kunt uitzetten.
De Windows 10 gebruikers moeten dus gewoon wachten tot MS deze fout hersteld heeft.

Ik gebruik Outlook 2007.
Wellicht dat andere versies hier geen last van hebben.
 
Verwijderen KB4011086 heeft niet gebaat...

Ik heb Windows10 en Outlook 2007 : heb KB4011086 verwijderd en de computer terug opgestart maar het heeft niet geholpen.:(
 
Ik heb hetzelfde probleem.
Kan niet eens voorgenoemde update vinden (ook Outlook 2007 en W10). Er is vanmiddag nog een update overheen gegaan, maar het probleem is er niet mee verdwenen.
 
Bij de geïnstalleerde updates heb ik KB4011068 verwijderd en nu is alles terug OK.

Configuratiescherm --> Programma's en onderdelen --> Geïnstalleerde updates weergeven --> KB4011068 verwijderen --> computer herstarten : ondanks het feit dat ik een computernerd ben is alles terug OK... met dank aan het forum - zie ook de andere topic 'andere taal' over dit onderwerp
 
Laatst bewerkt:
Bijna weer goed

Ik heb de aanwijzigingen van privateselling gevolgd en bijna alle mapnamen en dagen in Outlook zijn nu weer in het Nederlands. Bedankt. Een paar namen zijn nog steeds Zweeds (Inkorgen voor Postvak In), hopelijk lost MS dit nog op met een update. Ik werk met Outlook 2007 en Windows 10.
 
Vanochtend startte ik Outlook en toen bleek dat sommige tabjes en settings ineens in het Zweeds waren en sommige gewoon in het Nederlands gebleven waren.

Dat bleek veroorzaakt te zijn door update KB4011086

Na verwijdering van deze update was alles in Outloook weer in het Nederlands.

Natuurlijk ook de betreffende update uitgezet zodat deze niet weer geinstalleerd wordt.
Gelukkig heb ik nog Windows 7 waarbij je bepaalde updates van MS kunt uitzetten.
De Windows 10 gebruikers moeten dus gewoon wachten tot MS deze fout hersteld heeft.

Ik gebruik Outlook 2007.
Wellicht dat andere versies hier geen last van hebben.

Bedankt voor deze goede tip!! Ook ik had zelfde probleem.
 
Beste srpchulp

Ook ik heb dat probleem. werkte met outlook 2007 ineens een vreemde taal, gedeeltelijk Nederlands de andere taal weet ik niet.
Heb toen Office 2016 geïnstalleerd maar helaas in deze outlook hetzelfde.
Bij de geïnstalleerde updates staat bij mij KB4011086 of Kb4011068 niet bij.
Wel bij deze updates staat 2x, outlook in nl Kb4011091(waarom 2x)
Ik weet niet of ik deze kan verwijderen.
Heeft een van jullie een idee of ik die kan verwijderen.
Vr Gr Mammoth
 
Mij is het ook nog niet gelukt. Ik kan KB4011086 niet vinden en updates die ik wel in de history kan vinden, kan ik niet verwijderen. In andere office programma's heb ik het probleem niet.
Kan iemand me uitleggen hoe ik updates verwijder?
Mvg,
Dave
 
Dit is dan een normale procedure. Volg de onderstaande stappen om een Windows update te verwijderen.

  1. Typ het woord update in het zoekvak en druk op Enter.
  2. Selecteer de update die je wilt verwijderen.
  3. Klik op Verwijderen.
  4. Volg de instructies op het scherm om de update te verwijderen.
 
Bedankt ... Helaas werkt dit ook niet bij mij. Stap 1 lukt, maar ik kom dan niet in een lijst met updates. Ik moet dan op "geschiedenis van updates" drukken voor een lijst. Van de items die ik dan krijg kan ik geen enkel item selecteren of verwijderen. Het lijkt er op dat veel mensen een ander "uitzicht" hebben op hun pc. Ook de "oplossingen" die ik op internet vind stroken niet met wat ik zie. Ik zit dus een beetje vast ....
 
[FONT=&quot]Updategeschiedenis bekijken in windows 10.[/FONT] Dus je ziet niets alleen grijs., vreemde gewaarwording?

  • Selecteer de Startknop [FONT=&quot][/FONT] en vervolgens Instellingen [FONT=&quot][/FONT] > Bijwerken en beveiliging [FONT=&quot][/FONT] > Windows Update [FONT=&quot][/FONT] > Geavanceerde opties >Geschiedenis van je updates weergeven.

Probeer deze eens.

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/10164
 
Laatst bewerkt:
Helaas ... Bij windows update kan ik inderdaad naar geavanceerde opties... OF naar de geschiedenis. In de geschiedenis kan ik naar een lijst van updates kijken, maar niets selecteren, aanpassen of verwijderen. kan alleen "meer informatie" krijgen.
In geavanceerde opties kom ik ook niet verder met het verwijderen van updates ... die zijn daar zelfs niet zichtbaar.
Ik heb geen foutmeldingen gehad (bovenstaande link gevolgd, maar dat leidt ook niet naar een oplossing).
Is allemaal wat negatief ... maar ik waardeer de geboden hulp wel degelijk.
Groeten,
Dave
 
Enige progressie is waarneembaar ...:
Nadat de probleemoplosser zijn/haar werk heeft gedaan, presenteert zich in "geschiedenis" ineens de optie om updates ongedaan te maken. Dat alvast gewonnen ... En dus: KB4011086 ongedaan gemaakt en de pc opnieuw opgestart.
Wat niet veranderd is dat delen van outlook nog in het zweeds gepresenteerd worden. We doen het er nog even mee, op deze manier. Moet zo weer gaan werken, dus kijk morgen even verder.
Tot dusver: vele malen dank voor de assistentie.
Mvg,

Dave
 
wacht even een tijdje op een update. Wel weer vreemd dat @privateselling het wel kan verwijderen, opstarten en het is oke. Zie bericht van #4.
 
Misschien even kijken of het 2-talige probleem bekend is bij de makers,..... MS...
https://social.technet.microsoft.co...p-language-to-swedish?forum=officeitprolegacy
Latest Outlook 2007 Security patch kb4011086 is wrong. Patch is change app language to Swedish!

Outlook2007 Hungarian language changed to Swedish. uninstall the patch was solve the problem

quick solution:
msiexec /package {90120000-001A-040E-0000-0000000FF1CE} /uninstall {BBE4FD45-34D1-4497-8F75-77965C4E044D} /qn /quiet /norestart

psexec \\CLIENT "msiexec.exe" /package "{90120000-001A-040E-0000-0000000FF1CE} /uninstall {BBE4FD45-34D1-4497-8F75-77965C4E044D} /qn /quiet /norestart"

Other solution powershell check dll lang and replace from web if swedish:
uninstall patch

put file from client to your webserver : %PROGRAMFILES(X86)%\Microsoft Office\Office12\1038\outllibr.dll (1038 depend your language!) --> xyz.com/OUTLLIBR.DLL

Change subfolder name and string also in powershell:

powershell -command "&{if (((get-item '%PROGRAMFILES(X86)%\Microsoft Office\Office12\1038\outllibr.dll').VersionInfo.Language) -eq 'svéd (Svédország)') { $WebClient = New-Object
System.Net.WebClient ; $WebClient.DownloadFile('http://xyz.com/OUTLLIBR.DLL','%PROGRAMFILES(X86)%\Microsoft Office\Office12\1038\OUTLLIBR.DLL') } }

Mss heb je er wat aan...
 
Beste manamana,
Weet je misschien of ik beide Kb4011091 updates kan verwijderen, deze hebben betrekking op Outlook 2016.
Ik heb dus ook dat probleem van een vreemde taal . Die Kb4011086 staat er bij mij niet in.
Vr Gr Mammoth
 
Hallo mammoth. Als de PC verder goed draait zou ik dat niet doen. Wacht op een update van windows 10.
 
Hallo,

Wordt dit door Microsoft ook hersteld voor mensen met een W7 computer in combinatie met Outlook 2007?
Een kennis van mij heeft dit ook maar woont aan de andere kant van het land voor mij en hij heeft zelf niet de kennis om de update te verwijderen.
 
Als je een retail versie hebt...? Support telefoonlijn in NL?
Je kunt het ook online proberen..... daar zijn chatboxen... die kunnen je helpen, zijn vaak wel in het Engels
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan