• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekfunctie meerdere texten met meerdere mogelijke resulaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Preiger

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2017
Berichten
5
Hallo, ik zou graag met 1 formule bepaalde text willen terugzien in kolom C, afhankelijk van een deel van de text in kolom B. Ik heb zitten rommelen met de search functie maar ik krijg niet het gewenste resultaat.

Hulp zou erg op prijs gesteld worden!

Het resultaat zou er moeten uitzien als in de bijlage, kolom C.excelfiletexts.jpg
 
Post eens een voorbeeldje en GEEN foto.
 
Je vraag is duidelijk maar er ontbreekt iets aan je voorbeeld: de waarden in kolom B bevatten tussen haakjes een afkorting die vertaald moet worden naar een bedrijfsnaam. Daar is een zoektabel voor nodig.
 
Alles wat Appel bevat moet Appelboom Transport teruggeven in kolom C, en alles wat WGC bevat moet WGC International weergeven in kolom C etc. etc.

Dit is wat ik in 1 formule probeer te krijgen.
 
Was je op zoek naar deze?
Code:
=ALS(ISGETAL(VIND.ALLES("Appel";B2));"Appelboom Transport";ALS(ISGETAL(VIND.ALLES("WGC";B2));"WGC International";ALS(ISGETAL(VIND.ALLES("Bitrans";B2));"Bi Transport";"")))
 
Kan je hier iets mee?
 

Bijlagen

  • tekst invullen.xlsb
    17,9 KB · Weergaven: 36
OK, is de zoektabel in bijgaand excel bestand dan voldoende om met behulp van een formule de resultaten in C te krijgen?
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    8,4 KB · Weergaven: 29
De formule in #9 doet perfect wat gevraagd is.
 
Als je inderdaad maar met 3 transportbedrijven te maken hebt voldoet de formule van Cobbe natuurlijk prima.
Het voordeel van een zoektabel is dat die makkelijk uitbreidbaar is. Is ook beter leesbaar dan een formule die almaar langer wordt. Je kunt ook niet oneindig blijven nesten.
 

Bijlagen

  • Preiger.xlsx
    9,4 KB · Weergaven: 28
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan