• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule resultaat is @N/A

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bjorkie

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2017
Berichten
147
Hey,
ik maak gebruik van Vlookup() formules om waarden van verschillende sheets samen te voegen.
op zich werkt dit goed, enkel, ik doe daarna nog iets met deze getallen.
het probleme is nu, dat indien een waarde niet bestaat, dat ik dan de melding #N/A krijg.
deze zou ik willen veranderen door 0 of niets.
voorbeeld van een formule
=IF(A4=0;"";(VLOOKUP(A4;'Camera List'!$B$4:$C$510;2;FALSE)))=> indien mijn zoekwaarde van veld A4 niet terug te vinden is, zou ik eigenlijk een leeg veld moeten hebben, zonder iets in. nu krijg ik dus #N/A
 
Als de zoekwaarde uit A4 niet gevonden wordt, geeft de formule terecht een error. Je ziet alleen een lege cel als cel A4 de waarde 0 bevat.
Pas je formule eens aan naar:
=IF(ISNA(IF(A4=0;"";(VLOOKUP(A4;'Camera List'!$B$4:$C$510;2;FALSE)));"")
Richard
 
Zou deze dat doen?
Code:
=IF(A4=0;"";IFERROR(VLOOKUP(A4;'Camera List'!$B$4:$C$510;2;0);""))
 
@Richard: in jouw oplossing is een syntax fout. to many arguments.
ik neem aan dat de laatste ;"" niet nodig zijn.

@Cobbe: thanks, deze doet het zoals ik het wenste.
nu heb ik een zelfde verhaal hiermee:
=VLOOKUP(F13;'Camera List'!$A$4:$C$513;2;FALSE)
kan ik het hier ook toepassen, aangezien mijn waarde voor A4 uit een andere pagina gezocht word.
 
Code:
=IFERROR(VLOOKUP(F13;'Camera List'!$A$4:$C$513;2;FALSE);"")

Maar er komt nogal wat kritiek van anderen als je IFERROR gebruikt. Je zou de fout(is eigenlijk geen fout) er tevoren moeten uithalen of de melding 'niet gevonden' moeten tonen.
 
Ik noem het dan ook niet een fout maar een status.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan