• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Onvoorwaardelijke opmaak doortrekken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Megamar

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2017
Berichten
12
Hallo,

Ik ben een Excel sheet aan het maken in Excel 2016 waarin ik een voorwaardelijke opmaak met een formule gebruik.
Ik moet deze voorwaardelijke opmaak door kopiëren naar een hoop andere cellen (stuk of 1000).
Wanneer ik deze door kopieer dan kopieert hij de formule letterlijk mee maar ik moet juist de formule door kunnen trekken omdat de formule in C2 verwijst naar A2, dus in C3 moet deze verwijzen naar A3 en in C4 naar A4 enz. Normaal kan je het dollarteken weghalen en doortrekken maar deze komt direct weer terug wanneer ik op OK klik.
Mijn vraag is dus, hoe kan je de formule doortrekken zonder elk afzonderlijk vakje de voorwaardelijke opmaak te kopiëren (want per cel kopiëren lukt het wel)*

Met vr.gr.
Marco Maas
 
En de formule moeten we raden?
Heb je wel $-tekens op de juiste plek staan of juist niet waar ze niet moeten staan?
Een voorbeeld documentje zegt veel meer.
 
Bekijk bijlage Test sheet JS.xlsx

Ja een voorbeeld is wat handiger inderdaad.
In tabblad overview zie je een voorwaardelijke opmaak in C2, C3 en D1, deze moeten worden doorgetrokken van C2 naar AF23
De formule =VIND.ALLES($D$1;Download!$D2;1) geeft het probleem.
Wanneer ik deze verticaal kopieer dan maakt hij er 1 regel van die geld voor C2:C23 en dat wil ik nu juist niet want
C2 zoekt in Download D2
C3 zoekt in Download D3 etc.

het is een beetje lastig uit te leggen maar de sheet zit erbij.
 
zoiets?
 

Bijlagen

  • Test sheet JS.xlsx
    31,2 KB · Weergaven: 91
Ja, bedankt.

Ja, geweldig, dit is goed en ik snap nu ook wat het probleem is.
Je kan per cel niet zien wat de werkelijke formule is, je ziet gewoon 1 formule die geld voor alle cellen.
Ik had verwacht dat je per cel exact zou kunnen zien naar welke cellen hij werkelijk verwijst. Dit haal je alleen uit door de formule goed te interpreteren.
bedankt voor de hulp, dit sheelt me een hoop werk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan