• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ophalen gegevens uit draaitabel obv (maand-)selectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

sewkoemar

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2014
Berichten
7
Beste heer, mevrouw,

Zou je me alsjeblieft willen aangeven hoe ik gegevens uit een draaitabel kan ophalen op basis van een selectie.
Bijvoorbeeld indien ik periode 1 selecteer, dan moeten de gegevens van de maand januari uit die draaitabel voor de betreffende persoon worden opgehaald.
Indien ik periode 2 selecteer, dan zou ik graag de gegevens van februari willen zien.

Op dit moment gebruik ik de formule draaitabel.ophalen en wijzig ik handmatig de maand. Ik vind het omslachtig en zou graag willen leren dit te automatiseren.

Ik heb als voorbeeld een bijlage toegevoegd en kijk uit naar een oplossing.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet, Sewkoemar
Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx
 
sewkoemar, kijk eens in de bijlage (Blad2) of je met een iets andere opzet komt tot hetgeen je wenst
 

Bijlagen

  • Voorbeeld sewkoemar HS.xlsx
    20,4 KB · Weergaven: 29
Beste Haji,

Ik dank je hartelijk voor het meedenken, maar ik wil graag leren handmatige acties te automatiseren, zoals beschreven.

Groet, Sewkoemar
 
Beste Mark,

Ook hartelijk bedankt voor het meedenken. Ik ben opzoek geweest naar jouw oplossing. Ik zal jouw oplossing bestuderen en proberen toe te passen in mijn werk.
Dank voor de kennisoverdracht.

Groet, Sewkoemar
 
Ophalen gegevens uit draaitabel obv (maand-)selectie vervolg

Beste Jan,

Ik heb jouw uitwerking in de praktijk toegepast. Het heeft me geholpen.
Ik heb enigszins de formules gecombineerd. Ik zou je hiervoor als voorbeeld graag naar de bijlage willen verwijzen.
Door deze combinatie ontstaat er wel een lange formule. Ik vroeg me af of er wellicht nog een handige excelfunctie is, die hiervoor gebruikt kan worden om hetzelfde resultaat te hebben, zonder al te lange formule, zoals weergegeven in de bijlage?

Bij voorbaat dank voor het meedenken.

Groet, Sewkoemar

Bekijk bijlage Koppeling periode & draaitabel VERSIE 1.xlsx
 
Beste Jan,

Dankjewel voor de slimme oplossing. Dit draagt weer bij om mijn Excel vaardigheden te vergroten!:thumb:

Wederom dank voor het meedenken en een fijne dag verder.

Groet, Sewkoemar
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan