• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Velden importeren via VBA maar met lege waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bjorkie

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2017
Berichten
147
Hallo,

in bijgevoegde file, is op de eerste sheet een script werkende, dat via de ADD knop, een hoop lijnen toevoegd (zichtbaar maakt)
dit werkt mooi, maar ik wil enkel dat telkens ik een nieuwe 'blok' toevoeg, dat de waarden in kolom B - C - D - H - I - J - K - N - O leeg zijn (blanco)
nu is het probleem dat die nog hun voorgaande input behouden.

klopt, mijn script maakt eigenlijk een blok terug zichtbaar. initieel had ik dit 24x gekopieerd, en dan telkens laten zien of verbergen.
een top oplossing zou zijn, indien de ADD knop er gewoon een nieuwe aan toevoegd, ongelimiteerd.
en de Remove knop, neemt dan telkens de laatste (of geselecteerde) weg.

iemand een knap idee? :)
voor meer info, vraag gerust.
Bekijk bijlage camera oefening test.xlsm
 
Het is niet handig om een voorbeeldbestand te beveiligen.

Voor het zichtbaar maken of verbergen is dit voldoende
Code:
Sub HideCam()
  If Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row > 8 Then Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(-1).Resize(4).EntireRow.Hidden = True
End Sub

Code:
Sub ShowCam()
  Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(2).Resize(4).EntireRow.Hidden = False
  Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(, 2) = 1
End Sub

Verwijderen (delete) en toevoegen (rows("5:8").copy) werkt volgens hetzelfde principe. Samengevoegde cellen zijn zeker in combinatie met VBA niet aan te raden.
 
Laatst bewerkt:
ok, thx.
ik heb nog werk aan de winkel om als leek alles te begrijpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan