Vraag over het maken van een formulier in Microsoft Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

KM123

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2017
Berichten
8
Hallo,

Ik heb een formulier in elkaar gezet in Microsoft Word.

In mijn formulier heb ik een keuzelijst gemaakt. Echter, waar ik benieuwd naar ben is het volgende: kan ik ervoor zorgen dat "B" en "C" (zie het onderstaande voorbeeld) ook worden aangekruist op het moment dat ik "A" aanvink? Of terwijl: ik wil dat er een relatie bestaat tussen de verschillende selectievakken.

☒ A
☐ B
☐ C

Als ik "A" aanvink, wordt momenteel ook alleen maar "A" aangevinkt. Wat ik echter zou willen is dat "B" en "C" ook worden aangevinkt. Indien ik "B" aankruis wil ik dat "C" ook wordt aangekruist en als ik "C" aankruis dan wil ik dat alleen "C" wordt aangekruist :)

Ik weet überhaupt niet of dit wel mogelijk is in Word, laat staan hoe :)

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Allereerst welkom bij HelpMij! Bedoel met "formulier in elkaar gezet" dat je een echt (VBA) formulier hebt gebouwd, of gebruik je de tekstelementen om een (beveiligd) deel van een document als formulier te gebruiken? Dus een document met aankrusivakjes?
 
Hi, Dank voor je reactie. Met formulier in elkaar gezet bedoel ik inderdaad een basic documentje met aankruisvakjes e.d. , dus geen VBA formulier.
 
Iemand nog suggesties? Ik heb deze vraag ook neergelegd bij een andere forum en daar meldde iemand mij dat ik het met VBA moest doen?

Echter, heeft iemand een "voorbeeld script" o.i.d. ? Op internet ben ik al een tijdje aan het zoeken, maar door de bomen zie ik het bos niet meer...
 
Dat andere forum had gelijk: dat moet je programmeren. En dat is nog behoorlijk lastig in jouw geval, omdat je een lastig patroon wilt hebben. Ik zou in ieder geval zeggen: post een documentje dat we als basis kunnen gebruiken, want ik steek mijn tijd graag in het aanleveren van een oplossing, maar als ik eerst zelf een voorbeeld moet maken, gaat je dat geld kosten, want dat riekt veel te veel naar werk :D
 
Hier is het antwoord (de code). De code werkt perfect, zoals ik het wil :) Dit kan van nut zijn voor iemand in dezelfde situatie. Ik heb in totaal dertien checkboxes en het heeft een aantal relaties met elkaar (iets meer dan ik in het bovenstaande voorbeeld had aangegeven).

Code:
Private Sub Q1A_Click()
If Q1A.Value = True Then
Q1B.Value = True
Q1C.Value = True
End If
End Sub

Private Sub Q1B_Click()
If Q1B.Value = True Then
Q1C.Value = True

ElseIf Q1B.Value = False Then
Q1A.Value = False
End If
End Sub

Private Sub Q1C_Click()

If Q1C.Value = False Then
Q1B.Value = False
Q1A.Value = False
Q1D.Value = False
End If
End Sub

Private Sub Q1D_Click()
If Q1D.Value = True Then
Q1C.Value = True
End If
End Sub

Private Sub Q1E_Click()
If Q1E.Value = True Then
Q1F.Value = True
Q1G.Value = True
Q1H.Value = True
Q1I.Value = True
Q1J.Value = True
End If
End Sub

Private Sub Q1F_Click()
If Q1F.Value = True Then
Q1G.Value = True
ElseIf Q1F.Value = False Then
Q1E.Value = False
End If
End Sub

Private Sub Q1G_Click()
If Q1G.Value = False Then
Q1F.Value = False
ElseIf Q1G.Value = False Then
Q1E.Value = False
End If
End Sub

Private Sub Q1H_Click()
If Q1H.Value = True Then
Q1I.Value = True
Q1J.Value = True
ElseIf Q1H.Value = False Then
Q1E.Value = False
End If
End Sub

Private Sub Q1I_Click()
If Q1I.Value = True Then
Q1J.Value = True
ElseIf Q1I.Value = False Then
Q1H.Value = False
Q1E.Value = False
End If
End Sub

Private Sub Q1J_Click()

If Q1J.Value = False Then
Q1I.Value = False
Q1H.Value = False
Q1E.Value = False
End If
End Sub

Private Sub Q2A_Click()
If Q2A.Value = True Then
Q2B.Value = True
Q2C.Value = True
End If
End Sub

Private Sub Q2B_Click()
If Q2B.Value = True Then
Q2C.Value = True
ElseIf Q2B.Value = False Then
Q2A.Value = False

End If
End Sub

Private Sub Q2C_Click()
If Q2C.Value = False Then
Q2B.Value = False
Q2A.Value = False
End If
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Doe ons een lol, en zet de code in CODE tags... Kwestie van het bericht even aanpassen, de code selecteren en de knop # aanklikken. Dit is heel slecht voor mijn muisarm :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan