Draadloos Wifi werkt niet correct

Status
Niet open voor verdere reacties.

harryverhoeven

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2015
Berichten
20
Hallo Forum,

Mijn draadloze Wifi op mijn laptop werkt niet goed. Ik moet deze dagelijks tig keer resetten. Wat kan de oorzaak zijn. mijn smartphone en tablet werken wel goed het ligt dus niet aan de router. Wie heeft een oplossing voor mijn probleem!


Alvast bedankt.

HarryVerhoeven
 
Wel erg kort door de bocht, totaal geen info geven bij de vraag.

Hoe staat de energieinstellingen voor die adapter?

En zet de weblink van Speccy hier eens neer, zie m'n sig.
 
Hallo Lange Pier,

Ik heb Peccy geïnstalleerd en een uitdraai gemaakt,capture20170914203832379.png

Kan het alleen niet lezen, te weinig kennis van zaken. Kun jij lezen wat de stand van zaken is.
 
Dan zal ik het nog eens proberen uit te leggen. Mijn Laptop een HP Pavilion 17 notebook is 3 jaar oud. Ik draai op windows 10 home. Systeemtype x64 based PC. uitgerust met Realtek RTL8723BE 802.11 bgn Wi-Fi Adapter, Adaptertype Ethernet 802.3. Ik werk draadloos. Dit laatste geeft sinds zondag jl. problemen. Als ik verbonden ben met internet dan valt de verbinding steeds weg en dus moet handmatig de internetverbinding herstellen. Ik maak gebruik van een Horizon box van Ziggo. Mijn internetverbinding op de horizon box werkt wel, ik heb wel verbinding met mijn tablet en smartphone. Sluit ik mijn laptop met kabel aan op de horizon box dan blijft de verbinding in stand. En ja ik verplaats mij in de helper maar vergeet niet dat de vrager niet over de kennis beschikt van een It-er. Ik probeer zo goed als kwaad mijn probleem duidelijk te maken zei het met beperkte kennis.
 
Er zijn meerdere types Pavillion 17 ...

Voor de HP Pavilion 17-f200 notebookserie staan drivers hier en de laatste/nieuwste driver (van 2015) die HP beschikbaar stelt voor die wifi adapter staat hier.
Je zou vermoeden dat deze driver stabiel/goed is, gegeven dat die sinds 2015 niet meer geupdated is, dus (als je niet ondertussen zélf die driver had geïnstalleerd) kun je die van HP proberen (is 1 jaar nieuwer dan de leeftijd van je laptop).

Uiteraard kun je kijken of bij Realtek zélf een nieuwere driver te vinden is, zoals hier. Dan moet jij de bovenste driver hebben, die zowel Bluetooth als wifi driver updatet, omdat het een Bluetooth/wifi combi kaart/chip is die in jouw laptop wordt gebruikt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dan zal ik het nog eens proberen uit te leggen. Mijn Laptop een HP Pavilion 17 notebook is 3 jaar oud. Ik draai op windows 10 home. Systeemtype x64 based PC. uitgerust met Realtek RTL8723BE 802.11 bgn Wi-Fi Adapter, Adaptertype Ethernet 802.3. Ik werk draadloos. Dit laatste geeft sinds zondag jl. problemen. Als ik verbonden ben met internet dan valt de verbinding steeds weg en dus moet handmatig de internetverbinding herstellen. Ik maak gebruik van een Horizon box van Ziggo. Mijn internetverbinding op de horizon box werkt wel, ik heb wel verbinding met mijn tablet en smartphone. Sluit ik mijn laptop met kabel aan op de horizon box dan blijft de verbinding in stand. En ja ik verplaats mij in de helper maar vergeet niet dat de vrager niet over de kennis beschikt van een It-er. Ik probeer zo goed als kwaad mijn probleem duidelijk te maken zei het met beperkte kennis.

Zitten weinig it'ers hier hoor en wat er gebeurd had je al uitgelegd, de vraag is waarom en daarom wilde ik de weblink van Speccy en een antwoord op de vraag hoe de energieinstellingen staan maar op die vragen wil je geen antwoord geven, het waarom niet ontgaat mij.
Ik zal er verder geen energie insteken.
 
Berichtje van HarryVerhoeven

Lange Pier wat een negatieve reactie op mijn correspondentie. Ik ben een man van middelbare leeftijd en gepensioneerd. Ik doe mijn best om inzicht te krijgen in mijn laptop waarvan de Wifi niet correct werkt. En ja ik heb Speccy geïnstalleerd. Echter geeft Speccy antwoord in het Engels is niet mijn sterkste kant. Ik probeer mijn probleem zo goed als kwaad uit te leggen maar als je niet weet hoe je de energie instelling van de adapter uitleest dan wordt het toch wel erg moeilijk voor een leek. Gelukkig werd ik direct geholpen door senior member dnties die in een kort mailtje op adequate wijze de juiste oplossing gaf voor mijn probleem. Door hem werkt mijn Wifi weer!!

Maar toch bedankt voor de moeite.

met vriendelijke groet.

HarryVerhoeven
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan