• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sheets vergelijken in Excel 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

560140

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 sep 2017
Berichten
2
Hallo,
Ik heb een bestand met verschillende sheets die er als volgt uit zien; ik moet de unieke codes in column A onderling vergelijken om de overeenkomsten en verschillen te vinden. Liefst met een resultaat dat oplijst welke kits hetzelfde bevatten, maar niet alle info in column A is relevant, sommige stukken doen er niet toe.
Capture.JPG
Zo ziet een sheet er uit.
 
Laatst bewerkt:
Welkom op dit forum.

Als je hier geholpen wil worden doe je er goed aan:
-om een voorbeeld-excelbestand te plaatsen waarin je duidelijk maakt welk resultaat je wenst en hoe dat eruit moet zien
-je vraag kernachtig te formuleren en niet relevante zaken buiten beschouwing te laten. De lap tekst hierboven schrikt veel helpers af.
 
Laatst bewerkt:
met per kit een sheet dat de verschillende onderdelen opsomt

Maak een aparte kolom voor de kitaanduiding.
Zet alle gegevens dan in 1 werkblad.
Sorteer/filter op het gezochte onderdeel en je hebt meteen een overzicht in welke kits dit onderdeel voorkomt.

NB. Ik vind dit een mooi voorbeeld hoe je je eigen probleem kunt crëeren in plaats van oplossen.
Het goed struktureren van gegevens is meestal 98% van de oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Beste 560140,

wat is er bot aan het antwoord van snb?
M.i. geeft hij aan wat hij zou doen met de gegevens in jouw bestand, gebaseerd op wat jijaan info geeft.
En die info in je startpost heb je naderhand aangepast; wellicht had je beter kunnen reageren op het antwoord van snb in een nieuwe bijdrage.
Bovendien had je n.a.v. de reactie van Timshel een voorbeeld Excelbestand kunnen plaatsen, waarin één van de helpers had kunnen voordoen hoe je alles in 1 werkblad zou kunnen zetten.

Wellicht een idee om alsnog een excelbestand te plaatsen waar helpers mee aan de slag kunnen?
 
Zoals je zien kan werden beide berichten ondertussen reeds aangepast; ik neem aan dat iedereen al eens 'n slechte dag kan hebben en/of dat je na 1000x dezelfde opmerking maken over het structureren van data dat je 't dan wel ff gehad hebt.
Soit, we zijn allemaal grote mensen en het is zinloos om hierover 'n oorlog te beginnen.

Hier het bestand in kwestie. Het werd reeds een beetje aangepast door de boekhouder die me al ietwat op goede weg hielp maar het is nog niet meteen wat ik nodig heb.

Ik had er graag het volgende mee bereikt: Een venster waar ik een kitnr ingeef (die nrs die op de sheet overzicht staan in colom A) en dat er automatisch gezocht wordt naar wat er nu net in die kit in zit (Colom C & D) en dat hij me de alternatieven aanbiedt.
Als iemand het echt helemaal te dol wil maken (mij lijkt dat een enorme uitdaging maar wat weet ik ervan...) mag die als extra ook nog tonen welke kits hetzelfde bevatten OP DE LUCHTFILTER NA (Colom C, nrs beginnend met 569...)


Het is momenteel wel zo dat de huidige filter zich beperkt tot een deel van de kits want ergens halverwege was de boekhouder het overzetten van de data sheet per sheet beu en moest ik 't overnemen, nadien was hij ergens anders mee bezig.
Bekijk bijlage Inhoudonderhkits JURGEN.xlsx
 
De tip van SNB in gedachten kan je dit uitwerken:
 

Bijlagen

  • Inhoudonderhkits JURGEN(cobbe).xlsb
    37,9 KB · Weergaven: 47
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan