• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samenvoegen van Modules

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bjorkie

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2017
Berichten
147
Ik heb verschillende modules, die ik via 1 knop wil achtereenvolgend laten lopen.
1knop = module 'Clear_Camera_List_Page' -> vervolgens 'Create_Camera_List' -> vervolgens 'Create_Summary_List' -> tenslotte 'List_to_Equipmetn_Page'

bestand in bijlage.
ik kom steeds op parsing errors bij het samenvoegen van deze modules.
(ik begrijp de opbouw vermoedelijk niet correct.)
Bekijk bijlage camera oefening v3.xlsm
 
Een module is iets anders dan een macro (ook wel routine genoemd). Je bedoelt macro's.

Code:
Sub DemoAanroepenMeerdereMacros()
    Clear_Camera_List_Page
    Create_Camera_List
    Create_Summary_List
    List_to_Equipmetn_Page
End Sub
 
Ik zie in ieder geval dat je Create_Camlist twee keer aanroept, 1 keer vanuit Calculate_All en een keer vanuit Clear_List.
Verder is Clear_List niet goed, daar ontbreken twee punten (zoek ze maar :) ):

Code:
Sub Clear_List()
    With Sheets("Camera List")
        .Range("B4:D512" & .Range("B" & .Rows.Count).End(xlUp).Row).ClearContents
    End With
    Create_Camlist
End Sub

Meest waarschijnlijke oorzaak van je probleem is dat de macro's niet altijd aangeven over welk werkblad de code gaat (en dus afhangen van het actieve werkblad). Zet voor alle Range statements die dat niet hebben WorkSheets(".......") en je probleem is waarschijnlijk over.
 
En doe ook eens een taaloefening:

Dit lukt niet volledig.
Plotseling krijg ik op mijn eerste pagina een 'label' dat zich kopieert.
Hij voert alles wel uit; maar ik heb ergens vertragingstijden nodig, denk ik.
In de bijlage mijn laatste versie
 
Laatst bewerkt:
Hoi Allen,

alvast bedankt voor deze nuttige info.
ik ga alles nog wel testen, maar was enkele dagen niet beschikbaar.
mijn excuses als mijn vertraging jullie wat opgejut heeft. was niet de bedoeling. :(
 
ik ga dit ticket afsluiten. het is gelukt. maar stoot wel op een nieuw probleem aan, dus heb een nieuw ticket gemaakt.
alvast bedankt voor de info.
@JKPieterske: ik heb de . . gevonden. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan