Extensie (bijv. .bmp) openen met, kan ik niet veranderen in het goede programma.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kareljanssen

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2001
Berichten
228
Ik gebruik in Windows 7 - PaintShop Pro echter alle files bijv. .bmp - .jpg etc. worden geopend met Paint.
Heb geprobeert dat te veranderen via het ConfiguratieScherm
Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen ->
Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Standaardprogramma's ->
Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Standaardprogramma's\Koppelingen instellen

Bestandstype of Protocol aan een specifiek programma (te) koppelen heb .BMP geselecteerd en geklikt
Krijg dan een lijstje te zien waar PaintShop Pro niet bijstaat toen gekozen Bladeren ->
Vervolgens C:\Program Files\Jasc Software Inc\Paint Shop Pro 7\psp.exe geselecteerd.

Helaas werkt het niet omdat het Programma PaintShop Pro als standaard te gebruiken komt dan niet voor in de lijst.

Dan nog geprobeert d.m.v. rechtermuisknop op een .jpg bestand te drukken -> Klik op dit programma waarmee u dit bestand wilt openen ->
en daar de optie Wijzigen en weer voor C:\Program Files\Jasc Software Inc\Paint Shop Pro 7\psp.exe te kiezen.
Helaas ook dit werkte niet.

Weet iemand misschien de/een oplossing?
 
PaintShop Pro ken ik helaas niet. Start dat programma en kijk daar eens onder Instellingen of Voorkeuren en kijk of daar een tabblad Koppelingen staat. Dan kun je een bestand direct openen met dit programma via RMK.
1. Soms heb je ook de optie (aanvinken) Browse with programmanaam dit komt dan in het rechtermuisknopmenu te staan.
2. Er kan een hele waslijst staan om bestandsextensies te koppelen, JPG, PCX, CR2, BMP, WMF, NEF, GIF, TIF, PNG, DNG, etc. etc.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie het is gelukt door met
de Rechtermuisknop op een icoon met een .jpg extensie te klikken ->Eigenschappen ->Algemeen->Optie Openen met wijzigen ->Klik op het programma waarmee u het bestand wilt openen en Paintshop Pro 7 te kiezen (welke optie nu wel aanwezig is ra ra ra).

Het is opgelost en nog bedankt voor de voorzetjes.
Topic kan gesloten worden.
 
Het zal wel een mysterie blijven. Zet de topic even opgelost. Zit denk ik onder Onderwerpopties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan