Veiligheid voor alles

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Ik heb voordat ik opnieuw Win10 Prof x64 NL geinstalleerd had, diverse foute drivers geladen/gehad zoals ntoskrnl.exe , fitmgr.sys, ntkrnlmp.exe , siwinacc.sys

Waardoor ik foutmeldingen kreeg zoals: MEMORY_MANAGEMENT en PAGE_FAULT_IN_NONPAGE en BAD_POOL_HEADER meestal veroorzaakt door ntoskrnl.exe

Hoe voorkom ik nu dat deze ellende drivers ingeladen worden, want een gewoon virus-programma reageert hier niet op.

Het enige programma dat achteraf op deze drivers reageert is "WhoCrashed" dat ik van Lange Pier mocht ontvangen.
Maar nogmaals dit programma werkt dus alleen achteraf

Nu controleer ik na elk programma dat ik installeer, het WhoCrashed of ik geen verkeerde drivers "mee geinstalleerd" heb

Wat ik dus zoek is een programma, dat uit zichzelf meteen reageert, als er zo'n driver met een hoop ellende, ingeladen wordt.

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Ik snap je vraag niet goed, ten eerste zijn het geen foute drivers.
Dukkel zei:
Ik heb voordat ik opnieuw Win10 Prof x64 NL geinstalleerd had, diverse foute drivers geladen/gehad zoals ntoskrnl.exe , fitmgr.sys, ntkrnlmp.exe , siwinacc.sys
Bovenstaande zijn belangrijke onderdelen van het besturingssysteem die normaal meegeïnstalleerd worden als je het besturingssysteem installeert.
Je vraag klopt dus niet met de werkelijkheid of je weet het niet goed te verwoorden.
Dukkel zei:
Hoe voorkom ik nu dat deze ellende drivers ingeladen worden, want een gewoon virus-programma reageert hier niet op.
Het ligt zelden aan die drivers maar meestal aan een driver van een softwareprogramma die niet deugt/niet samenwerkt met je besturingssysteem.
Controleer welk softwareprogramma je zelf naderhand hebt geïnstalleerd en verwijder dat eens, controleer en let op of dat je de 64 bits versies hebt gekozen.
Dukkel zei:
Wat ik dus zoek is een programma, dat uit zichzelf meteen reageert, als er zo'n driver met een hoop ellende, ingeladen wordt.
Ik geloof niet dat er zo'n programma bestaat, er moet eerst iets ingeladen worden voordat een fout aan het licht komt, hoogstens kun je een virusscanner laten controleren of het niet besmet is met een virus.

Ik neem aan dat je vraag betrekking heeft op onderstaande vraag?
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/923083-Zeer-regelmatig-een-Blauw-scherm



Doe eens een sfc /scannow in de administratormodus.
Als daar verder geen problemen mee zijn (het zijn systeemdrivers waarop wordt gecontroleerd) is het waarschijnlijk een softwaredriver.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Mik Zjegger
Ik heb gisteren ontdekt dat ik het onderschrift verkeerd had ingevoerd er stond:
Met vriendelijke groet Bukkel
Nadat ik dat veranderd had in DUKKEL (Dit is mijnsinziens NIET de oorzaak), maar..........
Plus enige tijd gewacht had, verscheen dat bericht op de juiste plaats
Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Dukkel of Bukkel,
Wat maakt dat nu uit! Mik neemt de tijd en gebruikt het quoten functioneel. Maar jij gooit weer een lap tekst (quote) op het scherm waar niemand iets aan heeft. Laten we daar voor eens en altijd mee stoppen!
 
Er kunnen geen drivers worden geïnstalleerd die niet ondertekend zijn (zoek/Google op driver signing windows ). Dat is op zich geen garantie voor goede werking van de driver, maar wel dat die van een bron vandaan komt die Microsoft kent en (minstens enigszins) vertrouwt.
Alleen WHQL gecertificeerde drivers zijn (eerst) grondig getest en daarna ondertekend door Microsoft.
Zie verder (m.b.t. driver signing) ook hier en hier

De specifieke bestanden (m.u.v. siwinacc.sys) die jij noemt zijn onderdeel van Windows zelf, dus niet via externe software geïnstalleerd of overschreven. Ze kunnen wel 'last hebben' van foute drivers (en andere factoren, zoals corrupt intern geheugen, warmteproblemen etc.) en daardoor crashen.
Er staat ook een typefout in je lijstje: Je zult filtmgr.sys bedoeld hebben als tweede bestand.

Mogelijk dat iemand anders nog wat heeft toe te voegen aan mijn verhaal.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan