schrijfconflict terwijl u de record ......

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk Benter

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
Berichten
154
Sinds enkele dagen ben ik de gelukkige eigenaar van ruimte op de databaseserver van ons bedrijf. De bestaande tabellen heb ik overgezet naar deze server, relaties tussen de tabellen opnieuw ingericht in de sql server, tabellen opnieuw koppelen met het frontend, enz.. Nu alles weer aan het testen, foutjes die erin zijn geslopen eruit slopen. Loop ik tegen het navolgende probleem aan. Wanneer ik een record wil bewerken in een subformulier krijg ik een schrijfconflict en verschijnt de melding "Terwijl u de record bewerkte, is deze gewijzigd door een andere gebruiker........", dit terwijl ik op dit moment de enige gebruiker ben. Ben aan het zoeken geweest op Internet, in helpmij.nl, maar heb tot op heden nog geen oplossing kunnen vinden. Wie helpt mij? (Ik heb geen bit velden in de tabellen zitten, heb geprobeerd het e.e.a. op te lossen door een knop in te voegen en netjes te saven,).
 
Laatst bewerkt:
Die andere gebruiker kan ook een transactie zijn. Maak je toevallig gebruik van meerdere transacties ergens?
 
Hallo Edmoor,
Ben er vanavond opnieuw mee aan de gang gegaan. Heb in de gekoppelde tabellen extra velden aangemaakt t.w. MUTATIEDATUM van het datatype TIMESTAMP met een standaard waarde van CURRENT_TIMESTAMP en een vinkje in het veld ON UPDATE CURRENT_TIMESTAMP. Daarna de gekoppelde tabellen opnieuw gekoppeld i.v.m. refresh, en zowaar de grootste problemen zijn opgelost. Krijg alleen nog een melding wanneer ik niets wijzig in een formulier en het formulier sluit. Hier ga ik ook weer mee aan de slag.
 
Dat zal je beter weten dan ik ;)
Ik reageerde met alleen wat algemene database kennis op het probleem dat je aangaf, dat eigenlijk en Phantom Update wordt genoemd.
Wat Access zelf betreft kan ik er verder helaas niet bij helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan