"Facebook wordt altijd opgestart"

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouterskurtt

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2007
Berichten
145
Ik kwam een collega tegen en die zei "facebook wordt altijd opgestart". Niet tijdens het opstarten van de pc, maar tijdens het werken op de pc.
Misschien heeft het te maken met die nieuwe functie van facebook, dat berichten nu op de desktop verschijnen?

Hoe ziet dit eruit? Heeft iemand daar een printscreen van? Want dan kan ik vragen of het er zo uit ziet, en kan ik direct zeggen welke optie hij/zij moet uitschakelen in Facebook.

Welke andere oorzaken kunnen er nog zijn? Natuurlijk virussen, maar ik denk dat het gaat om die functie van de facebookberichten die plotseling op desktop verschijnen?

Ze zegt:
Ook al staat Facebook niet open, en ben ik op Google, dan springt ineens Facebook op mijn scherm.
Het opent op de beginpagina van facebook.

Dus blijkbaar toch niets te maken met die nieuwe functie van Facebook?

Nu zegt ze:
Maar wel een filmke geopend dat ik beter dicht had gelaten want op korte tijd werd het verspreid met mijn filmke
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
Stel je vraag in 1 bericht i.p.v. 3 berichten en ik zal je vraag verplaatsen naar de juiste sectie.
Succes verder met je vraag.
 
Heeft er blijkbaar mee te maken dat de Facebook app geïnstalleerd staat op die pc en (met de huidige instellingen) notificaties mag sturen.
Kijk op deze link hoe het af te zetten.

Tijs.
 
Bedankt. Zal het uitzetten.
Ze had dus een virus op haar facebook, ze dacht dat het een video was van haar en ze klikte erop...

Deze stappen uitgevoerd:
https://nieuws.vtm.be/binnenland/209200-dit-kan-je-doen-tegen-het-facebookvirus

Allemaal bijna uitgevoerd... Nu zit ik aan CCleaner.

Dit is de situatie:
Laptop Hilde (hoofdeigenaar): alle stappen gevolgd, platform uitschakeld, wachtwoord verandert, probleem lijkt opgelost, ze krijgt geen video van haar zelf en deze wordt niet meer doorgestuurd

Hilde heeft ook één Samsung gsm.
Doordat ik het wachtwoord van facebook op de LAPTOP van Hilde heb veranderd, hoef ik dan eigenlijk niets te doen op die gsm van haar? Gewoon het nieuwe wachtwoord geven?
Moet ik daar nog opruimingswerken doen op die gsm?
Facebook op een samsung gsm, wordt die automatisch ingelogd, want dat heeft ze graag

Haar man heeft ook één Samsung gsm.
Hij is natuurlijk niet met dezelfde email ingelogd, maar wel misschien met het vroegere oude wachtwoord.
Moet ik aan deze gsm iets veranderen?
 
Uh... Ik heb me alleen gericht op het uitschakelen van Facebook popup meldingen in de webbrowser(s). Jammer dat jouw link over smartphones niet wat meer tips/informatie geeft dan "Net als op de pc, bestaan er ook voor je smartphone gratis versies".
Overigens krijg ik het idee dat het virus zelf alleen zich richt op pc's/laptops, niet op smartphones/tablets.

Ik heb geen Facebook, dus hopelijk reageert iemand anders op je nieuwe vragen. Wat ik er wel over zou willen schrijven is:
a. Dat het mij voldoende lijkt om de op gsm van Hilde het nieuwe wachtwoord in te geven. Herstart ook die gsm helemaal, na afloop, raad ik aan.
b. Op de gsm van manlief zal aanpassen van het wachtwoord niet nodig zijn, zeker niet als zijn voor Facebook gebruikte e-mail adres niet (al te veel) lijkt op die van Hilde.

Tijs.
 
Bedankt. Ik ben wél veel met je feedback hoor!!
Gsm helemaal herstarten, bedoel je gewoon helemaal uitschakelen en dan opnieuw aanzetten?
 
Dat is inderdaad wat ik bedoel bij iPhones. Die kun je namelijk niet herstarten, alleen uitzetten (en daarna aanzetten).
Bij Android toestellen kun je kiezen voor Opnieuw opstarten, dus beide zaken in 1x.

Verder graag gedaan m.b.t. de gegeven tips.

Tijs.
 
vreemde situatie:
In Firefox heb ik het wachtwoord van facebook veranderd van Hilde op de laptop: ok ik kan inloggen met die laptop op Facebook.
Hilde heeft op haar gsm Samsung Galaxy ook het facebookwachtwoord verandert (in iets dat ik niet weet)(want ik wou in Chrome het wachtwoord veranderen en er stond "wachtwoord is 2 uur geleden gewijzigd") : ZIJ KAN OOK INLOGGEN op haar GSM op facebook door haarzelf gewijzigde wachtwoord.

De facebook in Firefox op haar laptop logt automatisch in. Heeft het daar mee te maken?

Hoe kan dit?
Ze gebruikte vroeger altijd Chrome om iets te zoeken of op om Facebook te gaan.

Ik heb Firefox als standaardbrowser gezet zodat Chrome niet meer gebruikt wordt (facebookvirus lag ook aan de extenties van Chrome). Wel heb ik Chrome nog wel geinstalleerd gelaten, maar wel gereset met behoud van bladwijzers.

Ik heb de wachtwoorden bekeken op Chrome, bij Facebook is niets ingesteld op de laptop. Bij Firefox dus wel. (automatisch inloggen).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan