Categoriseren in outlook 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

snel0026

Verenigingslid
Lid geworden
10 feb 2002
Berichten
379
Ik heb Outlook 2016 en Windows 10
Ik kan in Outlook "categoriseren". In het lint staat onder "labels" een pictogram "categoriseren".

Mijn buurvrouw heeft Outlook 2016 en Windows 10
Zij kan bovenstaande niet in het lint zetten.
Als je dat wil doen via "Lint aanpassen", dan kun je "categoriseren" toevoegen, maar in het lint wordt de pictogram grijs en werkt niet.

Hoe kan dat?
 
Categoriseren kan alleen bij Exchange / Office365 mail.
Vertel ons welk type mailaccount jij (standaard) gebruikt en welk soort je buurvrouw, mogelijk is dat de reden dat buuv het bij haar niet kan gebruiken.

Tijs.
 
Ik gebruik POP en mijn buurvrouw gebruikt IMAP

Zou het daar in kunnen zitten?
 
Een vergelijkbare vraag is eerder al voorbij gekomen en ik meen me sterk te herinneren dat bij Imap accounts het alleen via omwegen kan. Ik kom hier nog op terug, is mijn bedoeling.

Mogelijk reageert iemand anders alvast in de tussentijd.

Tijs.
 
Ik heb genoemde Helpmij vraag gevonden: link

Bij Exchange / Office365 mailaccounts kan je het altijd gebruiken, omdat categorieën daar 'ingebakken' zitten in de berichten.
Bij POP3 account kan het ook, blijkbaar omdat je dan 'eigenaar' bent van de gedownloade berichten en er dus elementen aan kunt toevoegen zonder impact.
Bij IMAP kan het niet, omdat je dan de mailberichten op de server laat staan en dus op de server de berichten gelijk moeten zijn aan de lokale gecachete versie.

In de link van de eerste regel staat een workaround gelinkt voor bij IMAP gebruik, maar dat is/werkt nogal onhandig (vind ik), maar als buuv er gebruik van wil maken kan dat: uitleg en workaround
Overigens is die workaround beschreven voor Outlook 2013 of lager, dus het is niet zeker dat die te gebruiken is in Outlook 2016.

Onder de streep: Het type mailaccount heeft inderdaad alles te maken met het (standaard, zonder workaround) kunnen gebruiken van categorieën.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Allemaal bedankt namens mijn buurvrouw. Zij gebruikt inderdaad alleen maar IMAP accounts. Dus....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan