HD audio AOC Q2775PQU

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMo

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2012
Berichten
106
Windows Home x64
AMD Ryzen 5 1400 quad core
Nvidea Geforce GTX1050

Mijn monitor AOC Q2775PQU heeft ingebouwde boxen maar deze werken niet.
Ik heb hiervoor een USB connectie van de monitor naar mijn pc.
Hoe kan ik deze activeren?
 
Volgens mij gaat dat niet via USB maar via een audio kabeltje of HDMI.
Als je de HDMI poort gebruik om de monitor op je videokaart aan te sluiten, kies in windows bij de audio instellingen dan voor het afspelen via HDMI.

Vaak wordt een kabeltje als dit wel meegeleverd bij een monitor:
Audio.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die USB connectie van de monitor heeft geen enkele functie m.b.t. het doorgeven van audio(!), alleen voor de USB Hub die is ingebouwd in de monitor.
Er is wel een 3,5mm jack audio in op de monitor die je kunt gebruiken om de analoge audio out van de pc op te verbinden en verder kan (naar ik aanneem) de audio via de HDMI aansluiting worden doorgegeven, indien audio van/over de videokaart is ingeschakeld en die via HDMI op de monitor is aangesloten.

EDIT: Zelfde informatie die edmoor toevallig op hetzelfde moment aan het intypen was.
EDIT2: Officieel kan audio ook over de Displayport aansluiting worden verstuurd, maar het is mogelijk dat dat in jouw videokaart niet is voorzien.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Betrokken scherm ken ik niet , maar ....

Zo goed als zeker zal de aanwezige u.s.b. aansluiting voor een in het scherm ingebouwde h.u.b zijn.

Meestal is er een 3.5mm aansluiting voorzien , waarop je het audio uit v/d p.c. kunt aansluiten.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan