Fingerprint Scanner activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheNeonator

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2012
Berichten
207
Hey allemaal,

Ik heb onlangs een nieuwe laptop gekocht, de HP Zbook Studio G4 (via de TU/e) en het viel me op dat hier een vingerafdruk scanner op zit. Nu zou ik deze graag gebruiken, en heb vernomen dat dit moet gebeuren via "Windows Hello". Nu staat er bij de instellingen dat mijn apparaat niet compatibel is! Ik heb al geprobeerd een driver te installeren maar dit had geen effect. Iemand enig idee hoe ik de vingerafdruk scanner kan activeren en gebruiken?

Alvast bedankt!
 
Vlgs. mij heeft HP zélf al een hulpprogramma van eigen makelij op de computer staan voor het doel van vingerafdruk authenticatie...
En dat programma lijkt te zijn: HP Client Security Manager
Zal wel al geïnstalleerd staan op je computer (anders hier te downloaden), dus éérst daar kijken m.b.t. (het instellen van) vingerafdruk authenticatie.

Bovenstaande lijkt me zo goed als zeker de oplossing. Mocht toch de omweg via Hello nodig zijn:
Doe eens van die compatibiliteitsmelding een schermafdruk.
Bedenk daarbij dat (eerst) een ingestelde PIN code moet zijn gemaakt voordat authenticeren via vingerafdruk mogelijk is (zie deze link). [En bedenk ook dat bij opstarten van Windows in Veilige modus je alsnog het wachtwoord moet gebruiken, dus het wachtwoord moet je alsnog niet vergeten.]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan