2e bureaublad maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.691
Geachte forum leden.
Ik wil een 2e bureaublad maken Als ik dat heb gedaan met nieuw bureaublad dan zie ik deze 2 bladen staan (ze zijn allebei het zelfde ?? )
Maar het probleem is als ik bij een bureaublad iets verwijder doet hij dat bij allebei dat is niet goed.
Op een of andere manier zijn deze aan elkaar gekoppeld hoe los ik dit op ? dat ik twee aparte bladen heb die ik elk kan instellen
e de waele
 
Wat is precies je bedoeling? Een extra desktop is voor open vensters en programma's.
Niet voor een set andere icoontjes.
 
IK wil een 2e bureaublad het blad wat ik nu heb staat bijna vol ,Ik wil dit in 2 delen splitsen een voor die ik dagelijks gebruik en een voor die ik bijna niet gebruik of heel weinig
Dat was mijn plan
 
Daar is het dus helaas niet voor.
Een extra bureaublad in Windows is erg beperkt qua gebruik en mogelijkheden.

Daarnaast vraag ik me af hoe men, je bent de enige niet, aan zo'n vol bureaublad komt.
De mijne is op een klokje na helemaal leeg.
 
Laatst bewerkt:
Ja hoe komt dat bij mij komt dat door dat ik best veel verschillende programmas gebruik en dat ik daar een snelkoppeling voor op het blad zet
dat is het eigenlijk Als ik nu iets kan maken zo als een apparte lijst kan aanleggen met snelkoppelingen daar op voor de koppelingen die ik weinig gebruik
 
Ik gebruik er ook vrij veel en heb er een paar in de Taakbalk staan maar voor de rest gebruik ik een menuprogramma genaamd RocketDock:
https://rocketdock.com/

En dat al jaren met veel plezier :)
 
Ok bedankt ik ga dat eens besnuffelen Maar als je bij sommige teksten leest zou een 2e bureaublad zo maar moeten kunnen maar schijnbaar is dat geen waar
e de waele
 
Dat klopt wel, maar zoals ik al zei, alleen voor open programma's en vensters.
Niet voor zaken die fysiek op de desktop aanwezig zijn.
Wat dat betreft is een 2e desktop gelijk aan de standaard desktop.

Het is een ernstige tekortkoming wat mij betreft.
 
Een extra desktop is voor open vensters en programma's.
Inderdaad dat is waar en valt tegen. Ik denk dat je dat probleem van een vol bureaublad zult houden! Werk je met één of twee beeldschermen?

Je moet gewoon een map maken ergens op je schijf en daar zet je snelkoppelingen in die je weinig gebruikt. Van die map zet je een snelkoppeling op je bureaublad.

Zo kun je meer mappen aanmaken met een bepaald onderwerp. Bijvoorbeeld Back-up & Herstel, Beveiliging, Schijfopruiming, Weinig gebruikt, Configuratie en Systeem. Daar zet je dan de snelkoppelingen per onderwerp in en van die map zet je een snelkoppeling op het bureaublad.
 
Laatst bewerkt:
Precies. Zo doe ik het ook.
Maar in plaats van snelkoppelingen op het bureaublad gebruik ik dus dat RocketDock :)
 
Dat is hetzelfde als de taakbalk. Ze laten wel zien de browsers en programma's, maar geen mappen. En één rij is onvoldoende. Wat als die vol is? Ik blijf erbij, het principe van de taakbalk is goed, maar maak daarvan meerdere rijen op het bureaublad dan kun jezelf indelen naar onderwerp. En beweging word ik misselijk van. Bij Wikipedia heeft men als je over een link gaat dat zich dan een informatieblok opent. Kotsmisselijk word ik daarvan.
 
Laatst bewerkt:
Sorry, geen idee waar je het over hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan