• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

De eerste drie waarden tellen in een bereik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja klopt, maar in de kolom N staan ook gemaakte caramboles.
En in kolom O de beurten
En in kolom K staan de overeenstemmende nummers.

De speler kan zowel in de rechter kolom (K) en in de linker kolom (B) voorkomen.
 
In kolom N staan enkel namen
In kolom K staat niets

Je geeft de 3 cellen oranje aan die moeten geteld worden, dat gebeurt ook met de functie

Welke cellen moeten nu wanneer geteld worden.

Als jij in een ander bestand werkt dan datgene wat ik voor me heb gaan we er nooit komen.
 
@Cobbe: Als je je aan mijn regel houdt, dan zal Excel de formule ook automatisch herberekenen als de cellen die je eraan doorgeeft worden gewijzigd, dan is de selectionchange event overbodig.
 
Waarom is die volgorde zo?

Kan je die gegevens niet gewoon onder elkaar zetten?
 
Naast elkaar werkt overzichtelijker, en ik kan ze dan ook copy-pasten . Anders moet ik heel veel gaan typen.
 
Dan zie ik enkel deze oplossing.
 

Bijlagen

  • 1e3Waarden (cobbe1_2).xlsb
    17,9 KB · Weergaven: 19
Wijzig de code achter het werkblad:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  Application.CalculateFull
End Sub
 
Een UDF kan je beter dynamisch maken. Dan heb je er maar 1 nodig. Met de suggesties van snb en jkpieterse kom ik tot zoiets.
Code:
Public Function VenA(z As Integer, r As Range, c As Integer)
  Dim j As Long, jj As Long, t As Long, ar
  ar = r
  For j = 1 To UBound(ar)
    For jj = 2 To UBound(ar, 2) Step 11
      If ar(j, jj) = z Then
        VenA = VenA + ar(j, jj + c)
        t = t + 1
        If t = 3 Then Exit Function
      End If
    Next jj
  Next j
End Function

Zie het groene blok hoe je de functie moet/kan aanroepen. Een betere opzet van het bestand zal elke code sneller maken alle lege rijen hebben behalve visueel geen enkel doel.
 

Bijlagen

  • Copy of 1e3Waarden (cobbe1_2).xlsb
    18,7 KB · Weergaven: 24
Naast elkaar werkt overzichtelijker, en ik kan ze dan ook copy-pasten . Anders moet ik heel veel gaan typen.

Onder elkaar is eigenlijk veel slimmer en beter te bewerken en dan zou het ook kunnen lukken met een (matrix) formule
Daarnaast, wanneer alles in tabelvorm zou staan, hoef je niet zoveel kunstgrepen uit te halen om toch tot een antwoord te komen.

anyway, je hebt jouw oplossingen
 
@EvR

Ik heb het een kans gegeven, het werkt voor mij niet overzichtelijker. Mogelijk dat het voor de formule wel het geval is. Dat kan ik niet beoordelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan