Windows 10 Home loopt regelmatig vast ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ann1

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2017
Berichten
60
Ik heb sinds vorig jaar een nieuwe pc met Windows 10 Home erop en soms loopt om de ene of andere reden de pc plots vast.
Niets helpt dan meer behalve de aan/uit knop ingedrukt blijven houden tot de pc uitvalt.
Wanneer ik de pc dan opnieuw opstart is er niets aan de hand.
Het vreemde is dat het vastlopen op de meest onverwachte momenten gebeurt.
Dit kan zijn tijdens het internetten maar ook wanneer de pc een tijdje niet wordt gebruikt en dan bij de eerste actie(aanraken muis,klavier) zit alles vast.
Nu was mijn vraag hoe kan ik erachter komen wat de pc doet vastlopen en hoe ik dit kan oplossen ?
Het is een probleem dat al enkele maanden bezig is.

Operating System
Windows 10 Home 64-bit Installation Date: 24/06/2017 14:20:18

CPU Intel Core i5 4460 @ 3.20GHz 35 °C Haswell 22nm Technology
RAM 8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Motherboard ASRock B85M-ITX (CPUSocket) 34 °C
Graphics 4095MB NVIDIA GeForce GTX 970 (Gigabyte) 31 °C
Storage 238GB Crucial_CT256MX100SSD1 (SSD) 30 °C
931GB Seagate ST1000DM003-9YN162 (SATA) 34 °C

Drivers zijn allemaal up to date.
Wat me wel opvalt is dat na zo een vastloper de bureau pictogrammen allemaal op een andere plaats staan.
 
Laatst bewerkt:
Zal dat eens bekijken want van blue screen is er hier geen sprake.
 
"Zal dat eens bekijken want van blue screen is er hier geen sprake."
Kijk dan vooral eens naar de 3e link:
"Who crashed"
 
Klinkt als een identiek issue wat ik heb met mijn reserve PC.
Wel met volledig andere hardware, maar je verhaal komt me eeeerg bekend voor
De ene keer draait de PC een uur of langer probleemloos, de andere keer schiet mijn scherm op zwart binnen 2/3 minuten.
Muis bewegen of toetsaanslagen, reageert nergens meer op.

Vraag aan Ann1 of dit storingsbeeld enigszins bekend voorkomt?

Niets helpt dan meer behalve de aan/uit knop ingedrukt blijven houden tot de pc uitvalt.

Je systeem blijft dus aan staan, maar je hebt geen beeld meer.
Als je het ziet gebeuren, schiet je monitor ook ineens naar "no signal" of soortgelijke melding als dit gebeurt en gaat de monitor vervolgens in slaapstand?

Mochten jouw problemen identiek zijn aan de jouwe dan zal ik kijken of ik vandaag/morgen thuis op zoek kan gaan naar een oplossing en die eventueel delen met je.
Mijn vermoeden gaat namelijk uit naar de grafische kaart/drivers.
 
Laatst bewerkt:
@Dograver: "Als je het ziet gebeuren, schiet je monitor ook ineens naar "no signal" of soortgelijke melding als dit gebeurt en gaat de monitor vervolgens in slaapstand?" Met deze extra info geen gekke gedachte:thumb:
 
@Veng,

Ik kom vandaag namelijk ergens achter.

Het debiele is namelijk dat ik vanaf mijn werk mijn 2 PC's thuis heb overgenomen heb met TeamViewer.
Ik was vanaf mijn main-pc een back-up aan het wegschrijven via een netwerkshare naar de reserve PC die dat issue heeft.
Op een gegeven moment zie ik dat Teamviewer er mee gestopt is op de reserve PC, herverbinden lukt niet.
Echter zie ik op de Main-PC de kopieerslag rustig verder doorpompen (120 Gigabyte dus dat duurt wel even)
Mijn vrouw die op dat moment thuis is even aan het toetsenbord en muis laten wiebelen maar geen beeld meer.
Dus het lijkt erop dat er een complete crash plaatsvindt van de grafische schil maar dat onderliggende de kern van Windows blijft draaien.
Ook de netwerkshare is namelijk vanaf de main PC te benaderen en ook te lezen/schrijven.

Maargoed, zonder dit topic volledig te kapen ben ik wel benieuwd of de TS hetzelfde storingsbeeld kan bevestigen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan