Opschonen SAMSUNG GALAXY TABPRO

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gebruik gewoon die Clean Master, zet de notificaties uit want die is irri en maak het tablet er regelmatig mee schoon en draai een boost.
Vind 'm prima werken, er is ook een Ccleaner voor Android maar die valt mij zwaar tegen.
 
Ik heb een paar apps die verplaatst konden worden naar de SD card verplaatst en de andere apps die ik nooit gebruik zoals o.a. ANT Radio Services, Blurb Checkout,AllShare Cast Dongle,Cisco Webex Meetings,eMeeting,ES Task Manager,zeker 6 overbodige Google apps zoals Play Muziek, Play Kiosk, Play Games,Play Films,Play Boeken. En dan nog al die Hancom apps,Hangouts,Remote PC,Side Sinc,TalkBack uitgezet. Er kwam dan een melding dat ze naar de fabrieksinstelling terug gezet worden en uit gevinkt dat er meldingen moeten weer gegeven. Ik verder geen verschil ik had alleen ene lege pagina van apps. Mogelijk heb ik nu meer werkgeheugen? Er staat RAM status 1.20 van 1.72. En apparaat status 3.6GB gebruikt 8.1GB vrij
 
Van die apps wissen/deïnstalleren wordt niets sneller, die in gebruik zijn afsluiten wel.
 
Van die apps wissen/deïnstalleren wordt niets sneller, die in gebruik zijn afsluiten wel.

Vraag steller gebruikt Taakbeheer dus applicaties blijven niet onnodig actief. Ze werken op de achtergrond zodat het werkgeheugen volledig bezet is. Hoe kan vraagsteller zien welke app's hoe veel geheugen gebruiken?
 
Ik denk dat ik dan maar terug ga naar de fabrieksinstellingen maar schiet ik daar iets mee op als ik dan weer de apps installeer? Dan is het toch weer dezelfde situatie?
 
Het toestel zal moeten aangeven hoe veel geheugen er voor de applicaties nodig is en of die app's actief en er in geladen blijven.

Als je alsnog de Android versie geeft dan kunnen we proberen om uit te vinden waar in het Instellingen menu deze lijst te vinden is. Een andere optie is om even in een winkel of aan andere mensen te vragen of zij kunnen zien waar het werkgeheugen mee vol stroomt.
 
Alfred mijn reactie op je vraag had je eerder waarschijnlijk gemist: Het is Android versie 4.2.2
 
Handig maar wat nu?
1,1 GB gebruikt en 681mb vrij.
De meeste actieve apps zijn standaard apps.
De meest verbruikende zijn Cleanmaster 51, MyMail 61,Facebook 57 en dan die Google Playservices 58 mb waar ik niet van weet wat het is.
De rest is allemaal een paar mb of kb
 
Nou, het schiet al behoorlijk op, 681 MB vrij nu door het blind verwijderen van apps.
Bedenk dat het systeem ook geheugen gebruikt dus een app van enkele tientallen megabytes telt al behoorlijk aan. Het was de bedoeling dat je ietwat geheugen vrij zou maken en dat is al ruimschoots gehaald. Info over processen kan je trouwens vinden met Google.

Start opnieuw op en kijk of het probleem verholpen is.

Daarbij, er draait een al gedateerde versie van Android. Ga bij Instellingen naar Systeem, Toestel info of iets dergelijks en controleer of er een update is voor software, dus Android 4. Android 7 is vorig jaar al uitgebracht. Omdat apps zichzelf steeds updaten kan er een bezwaar kleven aan het niet overgaan op de nieuwere versies van het besturingssysteem. Samsung moet deze versies echter wel zelf gaan aanpassen en willen uitgeven voor ieder model toestel. Een standaard Android versie installeren kan wel eens met een hack maar is onveilig en kan functies doen verliezen of het toestel doet het per ongeluk helemaal niet meer.

Bij apps met kennelijk hoge systeemeisen, die slechte werken op jou toestel, geldt dat een nieuwere telefoon of tablet in ieder opzicht twee maal zo goed is als enkele jaren geleden. Eveneens half zo duur. Nieuwe hardware nemen is de derde optie die ik kan bedenken. Laat het ons maar weten. Veel succes.
 
Alfred als ik hem aansluit op Kies3 dan is er geen nieuwere firmware. En als er een nieuwere versie van Android is dan krijg je daar een bericht van op je tablet of telefoon.
 
Ja, dat lees ik nu ook. Of je veel of telkens notificaties krijgt hangt van de fabrikant af, voor de laatste update werd ik zowat gedwongen door Samsung.

Nu vermoedde ik dat deze oude Android versie wel eens jullie probleem zou kunnen zijn en de bevestiging ervoor kreeg ik meteen al. Lees dit hier onder maar:

Jepp, thats the last update for it.
It never got the Lollipop or Marsmellow.
But If you root and install recovery you can install this rom:
https://forum.xda-developers.com/gal...od-13-t3466579

It's amazing and gave me a whole ''new'' Tablet.
Blazing fast, really good battery and stable!
That rom is much faster, using less memory and gave me more battery than the orginal TouchWizz 4.4.2 firmware!

Dit komt van de pagina: https://forum.xda-developers.com/galaxy-tab-pro-12-10-8/help/sm-t520-10-1-firmware-t3548265

Misschien wil je in de toekomst de tablet nog jailbreaken of rooten en dan zelf een nieuwe Android versie installeren. Dat is riskant omdat functies kunnen uitvallen, het tablet het helemaal niet meer doet en tijdens het rooten onbeveiligd is tegen verborgen malware en spyware. In ieder geval heb je er een programma voor nodig wat speciaal voor deze tablet gemaakt is. Zelf vind ik het nogal ingewikkeld.

Behalve dat je nu kan zien dat er geheugen vrij is, moet je met Google ook kunnen achterhalen welke van de processen die nog in de lijst staan het systeem in beslag nemen en daardoor een slechte reputatie hebben, wat natuurlijk iets anders is als hoe veel geheugen zij in beslag nemen. Je kan bij apps ook "meldingen" en updaten uitschakelen.
 
Misschien wil je in de toekomst de tablet nog jailbreaken of rooten

Haha moet niet gekker worden, jailbreaken, betekent dat dat ik de gevangenis in moet en uitbreken? Dat zegt me helemaal niets sterker nog ik heb er nog nooit van gehoord.
Maar een nieuwe versie ga ik uit mezelf niet zoeken of installeren, ik probeer het gewoon nu zo verder. Mijn vrouw heeft dezelfde en die gebruikt hem elke dag voor vooral spelletjes en heeft nooit problemen. En ik heb hem alleen maar voor in het vliegtuig als ik op vakantie ga en dan films en/of series kan bekijken.
Ik heb bij alle apps die ik niet gebruik zoveel als mogelijk uitgezet.
Bedankt voor de tips.
 
jailbreaken is een methode om volledige toegang tot het bestandssysteem te verkrijgen en de term jailbreaken is van toepassing op Apple hardware ( MacOS / iOS )
Rooten betekent hetzelfde maar heeft betrekking op Android hardware ( smartphones / tablets ).
Het stelt je in staat om aangepaste ( ge-update ) software op je toestel te installeren.
 
Oh o.k. bedankt.
Daar zal ik zelf nooit aan gaan beginnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan