Krijg pc niet meer opnieuw opgestart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Berichten
804
Hallo,

eerder vandaag had ik mijn pc aangezet, niks aan de hand, alles deed het. Sinds het vandaag mooi weer was deed ik even de tuin, dat werd al snel een paar uur. Ik kom nadat ik klaar was terug, de pc was nog steeds aan, maar het scherm was op stand by. Maar de pc geeft verder geen sjoege als ik met de muis beweeg, of op het toetsenbord random toetsen indruk.

Via de aan/uit knop de pc uitgezet, en opnieuw aan. Niet alle fans draaien ( alleen die van de processor, PSU, en volgens mij ook van de GPU, maar 1 casefan blijft stil, ook krijg ik geen piep te horen. Toen opnieuw maar uitgezet, alle USB kabels eruit, compleet stroom eraf ( hoofdschakelaar achterop ), aan/uitknop even ingedrukt zodat alle stroom eruit was. Paar minuten gewacht, en wederom geprobeerd. Nog steeds kom ik niet verder, geen beeld, toetsenbord doet niks ( is nog een ps2 aansluiting), en ook het beeldscherm aansluiten op de onboard kaart helpt niks, en geen piep. Ik had dit ooit eerder gehad, toen kwam ik er prima uit met wat ik heb gedaan zoals beschreven. Maar nu krab ik toch even achter me oren.

Wat zou het kunnen zijn ? Ik heb verder geen driverupdates gedaan ( want die zijn allemaal up to date ) wat dit eventueel zou kunnen veroorzaken.

het is een oude pc, maar voldoet voor mij prima;

Windows 7 ultimate 64 bit
Acer aspire T671
2,80GHZ dual core intel
4GB Ram
NOD32 Antivirus

EDIT: PSU omgewisseld, hetzelfde probleem
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Heb je al eens aan de voeding gedacht? Er zijn 4 verschillende spanningen op een voeding, 5V,12V,3,3,V en natuurlijk 220-230V.
Borrelnoot zei:
Niet alle fans draaien
Grote kans dat er een uitgevallen is. Laat je voeding doormeten bij de pc boer, doen ze meestal gratis.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik had inderdaad aan de voeding gedacht, in de edit van mijn bericht stond ook dat ik de voedingen heb verwisseld ( ik had het origineel nog ), maar er was geen verschil.

Maar via een kennis kwam ik uiteindelijk uit op een oplossing, deze gaf me als optie om even de CMOS batterij eruit te halen, en even te wachten met terug zetten ( 10 minuten ongeveer ). Na het terug zetten van de batterij, startte de computer uiteindelijk op.

Mijn pc heeft altijd een beetje vaag gedaan nadat ie in stand-by poogde te gaan, maar dit spande wel de kroon.. Volgende keer maar gewoon dus uitzetten :eek: ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan