Geheugenuitbreiding, maar welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Utrechter91

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 sep 2017
Berichten
1
Hoi,

Voor het eerst een berichtje... zal me dus even kort voorstellen!
Ik ben Robin en ben 26 jaar, hou me bezig met ICT (hobby), en verder met sporten.

Nu mijn vraagje/advies:
Ik heb afgelopen weekend GTA V gekocht voor de PC. Heb geprobeerd het spel te spelen, maar hapert heel erg!
Nu hadden meerdere aanbevolen om er 4GB RAM bij te doen. Maar moet dat nog een specifiek merk/type zijn? Heb dit namelijk nog nooit gedaan, ben alleen bekend met software, hardware nog niet echt helaas...

Dit zijn mijn huidige specificaties van mijn PC:
Besturingssysteem
Windows 10 Home 64-bit
Processor
Intel Core i5 4460 @ 3.20GHz
Haswell 22nm Technologie
RAM
4,00GB Single-Kanaal DDR3 @ 798MHz (11-11-11-28)
Moederbord
MEDION H81H3-EM2 (SOCKET 0)
Grafisch
SAMSUNG (1920x1080@59Hz)
Intel HD Graphics 4600 (Elitegroup)
Opslag
465GB Western Digital WDC WD5000AAKX-00ERMA0 (SATA)
Optische schijven
TSSTcorp CDDVDW SH-216DB
Geluid
Intel Display Audio

Nu had ik wel bij MediaMarkt eentje gezien, maar kan deze ook werkelijk in mijn pc en komen deze overeen met mijn specs?

Link: http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_kingston-valueram-kvr16n11s8h-4gb-geheugenmodule-1239902.html

Hoop dat jullie me kunnen helpen hierbij...

Groeten,
Robin.
 
Welkom.
Lees deze even. Welk intern geheugen heb ik nodig. Je zult ook moeten weten of je slots vrij hebt. Met Speccy kun je veel zien over het RAM. Zie de lijst die wordt aangeboden door de fabrikant van uw moederbord waarop geteste geheugenmodules staan.
Wacht nog even wat antwoorden af.
 
Aanbevolen systeem-eisen:
Processor: Intel Core i5 3470 @ 3.2GHZ (4 CPUs) / AMD X8 FX-8350 @ 4GHZ (8 CPUs)
Memory: 8GB
Video Card: NVIDIA GTX 660 2GB / AMD HD7870 2GB
Je processor kan het wel aan, het schort in jouw systeem aan 4 Gb geheugen maar ook aan een dedicated videokaart.
De Intel HD Graphics is de grafische kaart die in de processor is geïntegreerd en die gaat dit spel nooit trekken.
Anders gezegd: naast 4 Gb extra geheugen moet je ook een losse videokaart aanschaffen wil je dit spel enigszins fatsoenlijk kunnen spelen.

Aangezien je een Medion pc hebt loop je ook grote kans dat je de voeding ook moet vervangen omdat deze bij Medion zijn berekend op de systeem-configuratie en vaak bijna niks extra's aan vermogen hebben om een aparte videokaart te voeden als deze af fabriek niet aanwezig is.
Kan dus nog een prijzige grap worden voor je..geheugen, videokaart en mogelijk een andere, zwaardere voeding ( hoger vermogen )....
 
@Robin
Mag je blij zijn dat Scrapheap er verstand van heeft. Vraag me af wie die 'meerdere' dan zijn? Dat zijn geen echte 'Gamers' want die hadden aan de aanbevolen systeemeisen moeten denken!
 
Wat geheugen betreft doe je er verstandig aan om de huidige module eruit te halen en mee te nemen naar de winkel zodat je exact eenzelfde bank krijgt / koopt.
Als je deze online wilt bestellen, kijk dan voor merk en type etc. op de sticker die op je huidige geheugenbank zit.
Zorg er in elk geval voor dat het een bank is van dezelfde snelheid en dat ook de CL-waarde gelijk is.
Bankjes met verschillende CL-waardes ( timings ) kunnen voor vreemde problemen zorgen.

Wil je verder eens op de sticker kijken die aan de zijkant op je voeding zit en daar een foto van maken en die plaatsen..?
Het gaat met name om het max. vermogen van de voeding ( in Watts ) en de max. stroom op de 12V rails..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan