Geen bedraade netwerk verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martindg

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2012
Berichten
180
Goedendag,

Sinds kort heb ik geen bedraade netwerk verbinding meer op mijn computer, zomaar.
Het modem doet het nog, want andere computers hebben wel bedraade verbinding. De kabels heb ik getest en is niks mee aan de hand. Ik heb met een programnatje wat bij de driver was meegeleverd de hardware getest, niks mee aan de hand, de driver doet het ook goed. Ik heb een netwerk reset gedaan maar dat hielp ook niet. Ik heb de probleemoplosser gebruikt, en kon ook niks vinden. Rechts onder aan het scherm blijft er een rood kruis staan bij de netwerk verbinding. Waar zou het aan kunnen liggen??

Mvg,

Martin
 
Als je de mogelijkheid hebt om Windowstoets + R te doen dan krijg je uitvoeren linksonder
Voer in het veld in: ncpa.cpl
Druk op OK

Het venster netwerkverbindingen komt naar voren.
Maak eens een printscreen/foto en voeg deze eens toe aan je post.

Druk daarna eens met de rechtermuisknop op de LAN-verbinding met de rechtermuisknop > Eigenschappen.
Maak ook van dat overzicht eens een foto/printscreen.
Ook die zou ik graag toegevoegd zien.

Daarnaast ook even van apparaatbeheer, en dan uiteraard met de focus op de netwerkkaart.
Makkeijkste is Windowstoets + Pause/Break > Apparaatbeheer.
 
Screenshot (1323).pngScreenshot (1323).pngScreenshot (1324).png
Zoals je kunt zien staat dat het apparaat goed werkt, maar dat de kabel niet is aangesloten. Ik heb twee kabels naar mijn kamer lopen en allebei zijn ze goed, heb ik getest.
 
In apparaatbeheer staat een uitroepteken bij een PCI Simple communications controller.
Dit is een verzamelnaam voor verschillende onderdelen van je PC.
Kan de chipset van je moederbord zijn, maar ook eventueel een netwerkkaart.

Hoeveel aansluitingen voor netwerkkabels heb je aan de achterkant van de PC zitten?
Waarschijnlijk geïntegreerd op het moederbord 1 maar heb je er ook nog een losse netwerkkaart inzitten?
 
Nee, ik heb geen wifi. Ik heb maar 1 aansluiting. Ik heb ook even op de bijgeleverde disc gekeken of er nog drivers opstaan voor de chipset. Maar ik heb niks kunnen vinden. De netwerkkaart driver heb ik opnieuw geïnstalleerd, maar zonder resultaat.
 
Okay, 1 LAN aansluiting dus.
Hoe weet je trouwens dat de kabels het doen?
Heb je dat getest? Zo ja, hoe heb je dat getest?

Toevallig een Laptop in huis? Wat doet de LAN aansluiting als die aangesloten wordt?

Ook is het zo dat een LAN kaart pas iets aangeeft als zijnde verbonden als beide kanten van de kabel daadwerkelijk aangesloten zitten.
Kun je aangeven (eventueel een dikke tekening maken in paint?) hoe het netwerk binnenshuis ingericht is.
 
Laatst bewerkt:
Is mogelijk een Windows 10 update probleem maar in dat geval goed op te lossen:
Probeer onderstaande eens. Bij mij loste dat het probleem op:
"Oplossing: I had this problem and was given a fix for it that worked for me:
Network connections...right click properties for ethernet....configure....speed and duplex.....change setting to 100mbps half duplex. I was told by the AT&T tech this is a problem in windows 8.1 and windows 10"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan