VBA-ACCESS Auto select datepicker subform

Status
Niet open voor verdere reacties.

hausi

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2010
Berichten
84
Ik heb een formulier met een datumveld en ik wil, als ik op een knop druk, dat de date picker automatisch verschijnt.
Om dat te regelen zet ik de focus op het datumveld en bij het Got_Focus-event van het datumveld gebruik ik : DoCmd.RunCommand (AcCmdShowDatePicker)
Als alleen dat formulier geladen is, werkt het perfect, maar het formulier wordt gebruikt als subform en dan krijg ik de volgende foutmelding:

Fout 2064 tijdens uitoering:
De opdracht of actie DatumKiezerWeergeven is momenteel niet beschikbaar

Ik heb me al helemaal het gompus gezocht naar een oplossing maar nog niet gevonden.
Ik hoop dat iemand hier me kan helpen

Groeten,
Hans
 
Ik heb me al helemaal het gompus gezocht naar een oplossing maar nog niet gevonden.
Hoe goed heb je gezocht? Wat je wilt is namelijk onmogelijk. En de meeste sites waar je de beschrijving van dit probleem kan vinden, geven dat ook aan. AcCmdShowDatePicker werkt niet in een subformulier.
 
Het feit dat ik de oplossing nog niet heb gevonden na me de "gompus" hebben gezocht, geeft dacht ik aan dat ik goed gezocht heb.
Uiteraard heb ik op veel sites gevonden dat mijn oplossing niet werkt, maar misschien is er een andere manier..... dat bedoelde ik met mijn vraag.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel een andere oplossing gevonden ondertussen: SendKeys "%+{DOWN}" maar ik ben niet zo enthousiast over SendKeys...
Iemand nog een ideetje?
 
Dan had je de vraag inderdaad anders in moeten steken :). Overigens stop ik gelijk met zoeken als ik op twee sites lees dat iets niet werkt; dan geloof ik dat antwoord wel. (Hangt wel af van de site waar dat antwoord staat; bij de Viva zoek ik nog even door ;) ). SendKeys is geen geweldige oplossing, omdat je nooit de controle hebt over waar de cursor op dat moment nu mee bezig is. Persoonlijk zou ik ofwel aan een eigen kalender denken (is niet moeilijk (te vinden), en die te gebruiken, ofwel een popup formulier voor de DatePicker en dan de uitkomst bij sluiten in het tekstvak zetten.
 
Ik heb je laatste idee gebruikt en dat werkt uitstekend, dank je wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan