Foto's met strepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.969
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Ik weet niet op ik voor het volgende in de juiste catagorie zit.

Ik heb een collectie foto's en als ik die afbeeld op m'n scherm, bespeur ik diverse horizontale strepen op het scherm

Ook lukt het niet om hier een afbeelding van die Foto te plaatsen. (met ImgDumper.nl o.i.d.)

Ik heb een verkeerd format, maar ik kan niet ontdekken welk format het dan wel moet zijn. Format aanpassen naar b.v. *.jpg geeft geen verbetering

MVG
Dukkel
 
Laatst bewerkt:
Als de afbeelding te groot is, heb je een probleem met uploaden. In dat geval is een Fileshare wel handig. Zonder de foto te zien, kunnen we er uiteraard verder weinig van zeggen. Wel dat het handmatig aanpassen van de extensie de zaak alleen maar erger maakt :).
 
Zitten die strepen altijd op dezelfde plaats?
Dan kan het ook zijn dat er lijntjes op jouw beeld scherm stuk zijn.....
Als je rechts boven op het blokje klikt om het scherm dat open is te verkleinen... wat gebeurt er dan met de strepen.... verschuiven ze op de foto of....?
 
Zitten die strepen altijd op dezelfde plaats? Dan kan het ook zijn dat er lijntjes op jouw beeld scherm stuk zijn.....
Dan lijkt het mij dat TS een hele andere vraag, in een heel ander forum had gesteld :). Dat zie je namelijk echt wel bij normaal gebruik van een monitor. Daarvoor hoef je geen foto's te bekijken.
 
Ik heb al hele gekke zaken meegemaakt tav verhalen van relatief onervaren mensen....
 
Hallo Mensen,
Ik ben er eindelijk (gedeeltelijk) in geslaagd een kopie van de bewuste foto te maken.
d.w.z. let s.v.p. niet op die schuine of verticale interverentie strepen. Het gaat eigenlijk alleen om die horizontale strepen.
MVG
Dukkel
59c3d0520b319-IMG_20170918_151601.jpg
 
Maak eens een foto van de monitor waarbij die foto die je nu laat zien niet full-screen is maar 2/3 deel van het scherm inneemt...
Zijn ze er dan nog over de hele breedte ligt het aan de monitor....
 
Hallo route99
De foto zou nu de helft van het oude formaat zijn
Is het voldoende of moet hij nog kleiner??

59cbad7198baa-IMG_20170918_151601.jpg
 
Ik wil een deel van het bureaublad zien op die manier kleiner maken...
Schuif de foto dus half uit het beeld. Misschien is dat duidelijker.
 
Hallo route99

Ik weet niet precies met wat je bedoeld met:
"Ik wil een deel van het bureaublad zien op die manier kleiner maken...
Schuif de foto dus half uit het beeld. Misschien is dat duidelijker."
Maar misschien is de volgende afbeelding wel te gebruiken voor je.

59cce08c037d1-2017-09-28.png
 
Het ligt iig niet aan de videokaart of monitor, zou niet de 1e keer zijn. Vandaar dat die laatste schermafdruk nodig was.

Scanprobleem zou kunnen en anders: komt het van een digitale camera dan is de beeldsensor (waar het licht opvalt en de foto gevormd wordt) defect....
Of... er zit een miniatuur flatcable in de camera los en zorgt voor deze storing.

Afh v/d prijs van de camera dus wel of niet repareren.... eerst prijsopgave doen of een max reparatieprijs en onderzoekskosten afspreken.
 
Het ligt iig niet aan de videokaart of monitor, zou niet de 1e keer zijn. Vandaar dat die laatste schermafdruk nodig was.

Scanprobleem zou kunnen en anders: komt het van een digitale camera dan is de beeldsensor (waar het licht opvalt en de foto gevormd wordt) defect....
Of... er zit een miniatuur flatcable in de camera los en zorgt voor deze storing.

Afh v/d prijs van de camera dus wel of niet repareren.... eerst prijsopgave doen of een max reparatieprijs en onderzoekskosten afspreken.

Hallo route99

De foto komt vanaf een professionele camera, die ik niet in m'n bezit heb.
Dus ik denk dat de conclusie moet wezen, NIETS AAN TE DOEN
 
Lijkt mij niet orgineel foto.
Rechts ook een rand.
Scan, foto van foto of scherm?
Je kunt met photoshop aan de slag gaan.
 
Als dergelijke strips op alle foto's staan, dan is uw camerabuis. Nee, toen was er een fout bij het verwerken van deze foto. U moet deze foto opnieuw kopiëren of een nieuwe maken of bewerken.
 
Het wordt denk ik tijd om de eigenlijke foto toch maar mee te posten, want dit schiet zo niet op. Foto’s van beeldschermen zeggen natuurlijk helemaal niks, maar dat had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan