Hacker plaatst achterdeur in populaire Windows-app CCleaner

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deïnstalleer de gewraakte versie en installeer de nieuwste build waarin dat probleem is verholpen.
 
Ik heb altijd geüpdatet naar de laatste versie via FileHippo en heb nu versie v5.34.6207(64-bit) is dat dan de volledige versie met de nieuwe build?

Op de site staat 12 sep 2017. Als je dan update wordt dan de vorige versie volledig vervangen of alleen bijgewerkt, want dan blijft de achterdeur aanwezig?
 
Laatst bewerkt:
Dit zegt Piriform erover:
Piriform adviseert gebruikers van CCleaner versie 5.33.6162 en CCleaner Cloud versie 1.07.3191 om nieuwe versies van de software te downloaden. De programma’s updaten niet automatisch.

Ik zou een bestaande versie 5.33.6162 volledig deïnstalleren en dan de nieuwste versie installeren.

Er is niks mis met FileHippo maar zelf zou ik het bij Piriform downloaden:
https://www.piriform.com/ccleaner/download
 
Laatst bewerkt:
Ik doe dan niets, want ik heb versie 5.33.6162 niet. En volgens mij wordt bij een update de oude versie vervangen, maar de instellingen blijven behouden. Piriform geeft dan een onvolledig antwoord! Edmoor geeft aan: Ik zou een bestaande versie 5.33.6162 volledig deïnstalleren. Dat lijkt mij aanzienlijk beter maar wat gebeurd er dan met de instellingen.

Overigens denk ik dat het toch te laat is, immers de pc kan ergens anders al besmet zijn, want dit staat op de NOS-site:
Wie de gekraakte versie heeft geïnstalleerd, kan volgens de beveiligers van Talos het beste een backup van voor 15 augustus terugzetten of zijn computer opnieuw installeren.
Deze kinderlijke reactie stond vorige week nog te lezen op NOS.nl naar aanleiding van een crimineel die achter de DDoS-aanval op de bank Bunq zat.
"Ondanks dat hij ons vele uren extra werk heeft opgeleverd, geven we hem niet aan. Dat zou zijn leven verwoesten. Dat is een veel te zware straf voor een jeugdzonde", schrijft Bunq. "In plaats daarvan hebben we afgesproken dat hij een week vrijwilligerswerk gaat doen voor Amnesty International."
Dat zegt al genoeg!
Al die computers zijn zo lek als een mandje en tegen deze criminelen wordt onvoldoende opgetreden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan